دومین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر (۱۳ بهمن) در برج میلاد با نمایش یک فیلم مستند و چهار فیلم داستانی از بخش های مختلف جشنواره به کار خود ادامه می دهد.
به گزارش سینماسینما، سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر،مستند «مجتبی» ساخته محمد حسن دامن زن به تهیه کنندگی وی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان اولین فیلم دومین روز جشنواره ساعت ۱۴:۳۰ روز سه شنبه،به نمایش در می آید.
دغدغههای مجتبی
این مستند در مورد یک هنرپیشه تئاتر است که با اجرای نمایش عروسکی در مهدکودک ها و جشن ها و مهمانی ها زندگی خود را اداره می کند. همسر و فرزند او طالب رفتن به خارج از کشور هستند و شاگردش خواستار مدرن تر شدن وسایل صوتی و نوری، اما مجتبی معتقد است …
یک شهروند کاملا معمولی؛ زندگی آرامی که به هم می ریزد
«یک شهروند کاملا معمولی» سومین فیلم بلند سینمایی مجید بزرگر به عنوان کارگردان است که مجید مدرسی و سعید آرمند تهیه کنندگی آن را برعهده دارند. این فیلم از مجموعه فیلم های بخش هنر و تجربه است که ساعت ۱۶ در برج میلاد به نمایش در می آید.
سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری و پاشا جمالی از بازیگران این فیلم هستند.
جشن تولد؛ فیلمی از وضعیت سوریه
«جشن تولد» اولین فیلم بلند سینمایی عباس لاجوردی است که با سرمایه شخصی نصرت نوری و عباس فاتح ساخته شده و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم بعد از تولید به جمع سرمایه گذاران این فیلم پیوسته است. این فیلم از جمله فیلم های بخش نگاه نو است که ساعت ۱۸:۳۰ در برج میلاد به نمایش در می آید.
دلبری؛
«دلبری»، دومین فیلم بلند سینمایی سیدجلال اشکذری بعد از «خانه ای کنار ابرها» است که سیدمحمود رضوی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد. دلبری در بخش سودای سیمرغ در جشنواره حضور دارد و ساعت ۲۱ اکران می شود.
هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی و مهدی عطاران از بازیگران این فیلم هستند.
آخرین بار کی سحرو دیدی؟
«آخرین بار کِی سحرو دیدی؟» دهمین فیلم سینمایی فرزاد موتمن در مقام کارگردان است که تهیه کنندگی آن را او و سعید عصمتی مشترک برعهده دارند. این فیلم نیز در بخش سودای سیمرغ با ۲۱ فیلم رقابت می کند و ساعت ۲۲:۳۰ اکران می شود.
امیر عربی فیلمنامه آخرین بار کِی سحرو دیدی؟ را نوشته است. فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، علیرضا ثانی فر، بهاران بنی احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی و شیوا کریمی از بازیگران این فیلم هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





