مستند «مرثیهای برای ایل» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی موفق به دریافت جایزه تجلیل داوران جشنواره بینالمللی بوداپست شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «مرثیهای برای ایل» به کارگردان مرجان خسروی بالدی و تهیهکنندگی میلاد خسروی بالدی، محصول مشترک ایران، اسپانیا و قطر، موفق به کسب جایزه تجلیل هیئت داوران بخش ترسهای روزمره فیلم بلند از یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی بوداپست مجارستان شد.
جشنواره بینالمللی بوداپست BIDF، تنها رویداد بینالمللی در مجارستان برای معتبرترین فیلمهای مستند جهان، بدون محدودیت موضوعی است. این جشنواره ۲۵ ژانویه تا ۲ فوریه ۲۰۲۵ (۶ تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۳) در مجارستان برگزار شد.
همچنین این فیلم مستند در ادامه حضور جهانی خود به بیست و دومین دوره جشنواره True/False در آمریکا راه پیدا کرد.
جشنواره بینالمللی فیلم True/False به فیلمسازان این فرصت را میدهد تا آثار خود را به نمایش بگذارند و با علاقهمندان به سینما و مستندات ارتباط برقرار کنند. این جشنواره از ۱ تا ۴ مارس ۲۰۲۵ (۱۱ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۳) در ایالت میزوری آمریکا برگزار خواهد شد.
«مرثیهای برای ایل»، با روایت زندگی یک زن بختیاری (هاجر فرامرزیلک) به تأثیر مدرنیته بر فرهنگ کوچنشینی عشایر میپردازد و پیشازاین جشنواره به بیست و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی مستند ییهلاوا در جمهوری چک راه یافته و در بیست و ششمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای چین و دوازدهمین دوره جشنواره فیلم الجیال قطر، کاندید دریافت جایزه بهترین فیلم بلند نیز بوده است.
عوامل فیلم «مرثیهای برای ایل» عبارتند از کارگردان: مرجان خسروی بالدی، تهیهکننده: میلاد خسروی بالدی، محصول مشترک ایران، اسپانیا و قطر، فیلمبرداران: مهدی آزادی، محمد قلیپور، تدوین: لقمان سخنور، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، اصلاح رنگ و نور: برنا جمشیدی، حمیدرضا فطورچیان، صدابرداران: عباس رفیعی، مهدی خسروی، مدیر تولید: ناصر قائدی، مدیر هماهنگی: جواد یوسفی، موسیقی: مهدی خسروی، عکاس: شهلا خدادادی، دستیار تدوین: سمانه میقانی، هماهنگی: علیرضا بالیپور، ساخت تیزر: امید میرزایی، طراح پوستر: احسان برآبادی و مشاور رسانهای: علی کشاورز.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





