مجموعه مستند شش قسمتی «جنگل خاموش» به کارگردانی مهدی باقری در مراحل فنی است.
به گزارش سینماسینما، مهدی باقری در این باره گفت: شبکه مستند سالهاست روی موضوعهای محیط زیستی کار میکند، من قراردادی با شبکه مستند داشتم که مربوط به اواخر دوره کروناست، فرصتی پیش آمد تا پارسال فیلمبرداری این فیلم را که درباره تخریب جنگلهای هیرکانی است، شروع کرده و به سرانجام برسانم، اما گرفتاریهای شخصی باعث شد مراحل فنی به تعویق بیفتد.
کارگردان «در جستجوی خانه خورشید» ادامه داد: این روزها، گفتار متن را صادق دهقانی که مستندساز است، میخواند و تدوین ادامه دارد. امیدوارم سه قسمت را تا پایان تابستان امسال به شبکه برسانم و اواخر مهرماه سه قسمت بعدی آماده پخش شود.
باقری با اشاره به نگاهش به ماجرای جنگلهای هیرکانی و تاثیر تخریب محیط زیست بر زندگی مردم گفت: معمولا درباره دلایل تخریب محیط زیست، بحثهایی میشود، اما گاهی نقش بعضی عوامل را نادیده می گیریم. قوانین اشتباه، فشار بالادستی، بی توجهی مردم نسبت به محیط زیست و مسائلی از این دست بخشی از واقعیتی است که در نهایت به روندی منجر شده که امروز شاهد آنیم.
کارگردان «پیر پسر» افزود: یکی از موضوعهایی که در این مستند روی آن کار کردم اهمیت مسئولیت اجتماعی است، ما مردم با توجه به همه مسائلی که وجود دارد، چقدر نسبت به محیط زیست و حفظ آن مسئولیم؟ «جنگل خاموش» از دو منظر به مسئله جنگلهای هیرکانی توجه دارد. یک از منظر مسئولیت اجتماعی و نقش مردم، دوم نقش قوانین که بدون توجه به زمینههای اجتماعی، تاریخی، قومیتی تصویب شده و در یک مقایسه علمی، متوجه میشویم نه تنها تاثیری در کند شدن آهنگ تخریب محیط زیست نداشته بلکه، خود به خود باعث بروز مشکلات اساسی در زندگی مردم منطقه شده است.
عوامل مجموعه مستند «جنگل خاموش» عبارتند از: فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: مهرداد عباسپور، تحقیق: مهدی باقری و محمد شاهپیری، نویسنده گفتار متن: محمد شاهپیری، گوینده گفتار متن: صادق دهقانی، تدوین: مهدی باقری، صداگذار: شاهین پورداداشی، تصحیح نور و رنگ: رضا تیموری. تهیه شده در شبکه مستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- نوزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت افتتاح شد
- از وعده تحول تا نداشتن نگاه سمپات
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام مستندهای راهیافته به بخش مسابقه دانشجویی «سینماحقیقت»
- اعلام ۱۱ مستند بلند بخش مسابقه بینالملل «سینماحقیقت ۱۹»
- ۱۶۰۶ قطعه عکس به دبیرخانه مسابقه «از قاب تا روایت» رسید
- انیمیشنهای ایرانی در بخش مسابقه جشنواره یونانی
- سفرهای جشنوارهای «گلهای کاغذی» ادامه دارد
- جایزه جشنواره اسپانیایی به مستتد هادی آفریده رسید
- رونمایی بسته فیلمهای مستند «زن، دوربین، نگاه» در هنر و تجربه/ نمایش ویژه برای «آخرین کوسه نهنگ»
- «بوم ایرانی» اکران آنلاین میشود
- هادی آفریده داور جشنواره فیلم «درخت زردآلو» شد/ نمایش «پیر پسر» در بخش ویژه
- «گلهای کاغذی» در راه ایتالیا
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





