سینماسینما، سام بهشتی _ جشنواره فیلم فجر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استعدادهای جوان در عرصههای مختلف است و هر ساله با پدیدههای نوظهوری در عرصه بازیگری و فیلمسازی مواجه میشویم. در این میانجوانانی که وارد این عرصه میشوند، سودای ستاره شدند در سر دارند و برای رسیدن به هدف خود تلاش میکنند و در نهایت به خواسته دل خود میرسند و به چهرهای تاثیرگذاری تبدیل میشوند.
به گزارش سینماسینما، در طول سالهای گذشته، بخش نگاه نو و حضور فیلمسازان تازه نفس از بخشهای دیگر جذاب تر بوده است، چون چیزی که از شواهد بر میآید، فیلمسازان و بازیگرانی که برای اولین بار قراراست آثار خود را در مهمترین رویداد سینمایی کشور به تصویر بکشند، با انگیزه مضاعفی به میانه میدان آمدند و حرف تازهای برای گفتن دارند، امسال هم در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چهرهای جوان و تازه نفسی هستیم که با قدرت و انگیزه آمدند تا جای پای خود را سفت کنند و ماندنی باشند.
یکی از چهره جوانی که امسال از تئاتر به سینما آمده است، پدرام شریفی بازیگر شناخته شده در عرصه نمایش است که در سال جاری توانست نظر کارگردانان مختلف سینمای ایران جلب کند و آنها از حضور این بازیگر در آثارشان بهره بگیرند.
او پیش از این در یکی از نقشهای کلیدی در فیلم تحسین شده «ماهی و گربه» به ایفای نقش پرداخت که بعد از این ماجرا، سینماییها او را شناختند.
شریفی امسال با سه فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و «متولد۶۵» ساخته مجید توکلی در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در هر کدام از این فیلمها نقشهای متفاتی را ایفا کرده است.
به غیر از مجید توکلی، کارگردان اولی که با او همکاری داشته، حضور در فیلم کارگردان بزرگ و صاحب نامی هم چون ابراهیم حاتمیکیا یک اتفاق مهم برای بازیگران جوانی همانند شریفی محسوب میشود از سوی دیگر همبازی شدن با پرویز پرستویی در این فیلم هم یک اتفاق بزرگ برای این بازیگر جوان سینمای ایران بوده است.
او در فیلم بهروز شعیبی ایفاگر یکی از نقشهای اصلی است و عکسهایی که از این پروژه منتشر شده است بیانگر این است که این بازیگر در اولین حضور جدیاش در سینما توانسته در کنار آتیلا پسیانی، مهدیهاشمی و… تواناییهای خود را به معرض دید مخاطبان بگذارد.
پدرام شریفی بعد از جشنواره فیلم فجر امسال، سرنوشت عجیبی در انتظارش خواهد بود، چون در سه فیلمی به ایفای نقش پرداخته که قطعا دیده میشوند و اگر بخواهد در ادامه مسیرش در عرصه بازیگری درست و آهسته و پیوسته گام بر ندارد، قطعا نمیتواند جز چهرههای جوان و ماندگار در سینمای ایران لقب بگیرد.
تجربه ثابت کرده بازیگران که از حوزه نمایش به سینما میآیند با انگیزه و دغدغه غیر قابل توصیفی در مسیر خود گام بر میدارند و این بازیگر جوان سینمای ایران تاکنون ثابت کرده که بر اساس استعدادهایش تا این جای کار آمده و با رابطه و زد بند در مسیر بازیگری قدم نگذاشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





