حواشی سینمای ایران دیگر به باتلاقی بدل شده که آن را از سایر رقبا عقبتر نگه داشته است و عملا چیزی جز حاشیه در سینمای ما در جریان نیست.
حواشی سینمای ایران دیگر به باتلاقی بدل شده که آن را از سایر رقبا عقبتر نگه داشته است. عملا چیزی جز حاشیه در سینمای ما در جریان نیست. در روزهایی که کشوری مثل کره در بین کشورهای آسیایی حتی در مواردی پر قدرتتر از هالیوود ظاهر شده و درآمدهای قابل توجهی را در عرصه بین المللی کسب نموده یا ترکیه با سریالهای بعضا بی کیفیت و بد ریتم خود، در بازار جهانی حضور دارد؛ سینمای ایران همچان درگیر حل سادهترین و پیش پا افتادهترین مسائل است.
آنچه نیاز اساسی سینمای ایران است؛ توجه به کپی رایت و بازار بین الملل است. فرهنگ ایران دارای ادبیاتی غنی است و قصههای ناشنیده و نادیدهای در آن وجود دارد که میتواند سینمای ایران را بیش از گذشته به شهرت جهانی برساند. کشورهای دیگر با افسانه سازی پیشگام هستند و ما به پشتوانه چندین هزار ساله خود، بی توجه ایم.
مشکلات وجود دارد و توجه به آنها ضروری است؛ مدیران سینمایی هم بدون شک از دغدغهها و دل مشغولیهای سینماگران و فیلمسازان با خبر هستند و در این ایام تمام تلاش خود را میکنند تا شرایط را بهبود بخشند. اگر سینماگران کمی حسن نیت مدیریت سینمایی تازه را بپذیرند و اعتماد کنند؛ شاید در آیندهای نزدیک با پشت سر گذاشتن برخی بحران ها، نتایج قابل قبول و به مرور مطلوبی حاصل شود.
رسانهها نیز باید در این زمینه حامی باشند و به تشدید تشنج برخی مسائل نپردازند و در کنار آگاهی بخشی و پوشش دغدغه ها؛ مدیران سینمایی را نیز یاری کنند تا سینما به جای پرداختن به مسائل سطحی؛ مسائل کاربردی و متناسب با اوضاع روز را دنبال کند و بتوانند گامهای موثری برای سینما در ایران و خارج از ایران بردارند.
برچسبها: حاشیه های سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش






