حجتالاسلام عالی گفت: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد، اما عذرخواهی و عدم لجاجت گوینده این مطالب، اتفاق مثبتی بود.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی بر ضرورت استفاده صحیح از تریبون جشنواره فیلم فجر و تبیین مفاهیم اسلام ناب تأکید کرد و این جشنواره را به مثابه تریبون انقلاب اسلامی دانست که باید در ضمن استفاده از آن، مفاهیم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بیان شود.
حجتالاسلام عالی با اشاره به سخنان یکی از فیلمنامهنویسان که در جشنواره فیلم فجر عنوان شد، تأکید کرد: واکنش ما متناسب با سخنان مطرحشده بود.
او تصریح کرد: وقتی عمل زشتی روی دهد و آن عمل در تریبونی که مهمترین سنگر هنری انقلاب اسلامی است، مورد حمایت قرار بگیرد، باید با آن مقابله شود.
این استاد اخلاق اسلامی به نقاط قوت در برخی تولیدات جشنوار فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محاسنی در فیلمها و تولیدات جشنواره دیده میشود که نباید از نظر دور بیفتد. اما گویا این جشنواره در سالهای اخیر به سمت شوی مد و لباس حرکت میکند که باید به آن رسیدگی شود.
حجتالاسلام عالی ادامه داد: مطلبی که در سخنرانی به آن اشاره کردم در مقابل عمل ناشایست و گفتار دفاعی نویسندهای بود که از تریبون جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی ابراز شد. چراکه جشنواره فیلم فجر به منزله سنگری در انقلاب است و برای حفظ آن تلاشهای زیادی شده و خونهای زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است. به همین دلیل نباید آن را نادیده گرفت، به قدری که از این تریبون، حرفهای ضد ارزشی و ضد اسلامی عنوان شود.
او با بیان اینکه دفاع از ازدواج سفید به منزله فروپاشی نهاد خانواده است، اظهار داشت: این نوع همزیستی از لحاظ فقهی خلاف نظر اجماع فقها است و از سوی دیگر از نظر اخلاقی و زندگی مشترک هم تعهدی در آن وجود ندارد که نهاد خانواده را حفظ کند.
او به عذرخواهی نوشین معراجی اشاره کرد و گفت: در عذرخواهی اول، هیچ تناسبی میان پوشش خبری و حرفی که عنوان شد، وجود نداشت. در عین اینکه آنچنان پررنگ نبود که سوءبرداشت را مرتفع کند.
این استاد اخلاق به عذرخواهی بعدی و جدی نویسنده اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی بود که گوینده مطلب، لجاجت به خرج نداد و از حرفی که زده بود، عذرخواهی کرد.
او تصریح کرد: بازیگران، فیلمنامهنویسان و جامعه فیلمساز ما باید بدانند که عنوان کردن مطالبی مانند ازدواج سفید، به منزله خارج شدن از حدود شرع است که جای تأسف دارد که از تریبون انقلاب اسلامی مورد دفاع قرار بگیرد.
حجتالاسلام عالی ادامه داد: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد.
او با تأکید بر اینکه فعالیتهای مثبت باید مورد تقدیر قرار بگیرد، گفت: یکی از فیلمهای ساخته شده در جشنواره فیلم فجر در سالهای گذشته، فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ بود که مقام معظم رهبری از آن تقدیر کردند.
حجتالاسلام عالی از منش و روش تقدیر به عنوان شیوهای برای نزدیک کردن افکار به خط سیر انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: پیرو سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از کارهای ارزشی دفاع کرد و آنها را مورد تقدیر قرار داد. البته ایستادگی در برابر روش غلط نیز از وظایف اسلامی است که نباید از آن غافل شد.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





