حسین نمازی گفت: در فیلمهای طنز امروز میتوانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلمهای جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هممسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغهها در سینما جواب نمی دهد.
به گزارش سینماسینما، “بازگشت” ملودرامی عاشقانه است که نویسندگی آن را حسین نمازی، براساس طرحی از حمید نعمت الله و معصومه بیات در ۲۰ قسمت برعهده داشته است.
رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزهای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان و حمیدرضا متقی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.
حسین نمازی کارگردان این سریال درباره وضعیت این مجموعه، گفت: این روزها مشغول تدوین سریال هستیم ولی هنوز وضعیت پخش آن مشخص نشده است.
وی همچنین ادامه داد: در حوزه سینما نیز مشغول بازنویسی فیلمنامه “قمار باز” هستم و امیدوارم تهیه کنندهای برایش پیدا کنم که پای آن بایستد. چیزی که مینویسم قطعا مخاطب دوست دارد و برای خودم نیز اتفاق جدیدی است.
کارگردان”آپاندیس” درباره ساخت این فیلم و بازگشت به سینما بیان کرد: با این شرایط نمیدانم بیایم دوباره در سینما کار کنم یا نه چرا که شرایط سینما بسیار حساس شده است. از تهیه کننده تا پخش کننده و حتی دولت روی دیده یا ندیده شدن فیلم تاثیرگذار هستند. گاهی حتی مهم نیست فیلم دارای چه کیفیتی است، مهم این است که پشتش چه کسی است و این روزها از این دست فیلمها بسیار میبینیم و کم هم نیستند.
نمازی افزود: آنچه در زمان اکران “آپاندیس” برای خود من درس عبرت شد این بود که باوجود آنکه فیلم من قصه گو بود و خیلی از مدیران دولتی هم پز آن را دادند، اما در ادامه کسی از آن حمایت نکرد، اما در کنارش فیلمهایی دیده میشوند که هیچ قصه و اتفاقی به همراه ندارند، اما پشتشان نام یک نفر دیده میشود و اتفاقاتی را برای فیلم رقم میزند که باورنکردنی است. زمانی فکر میکردم این مسائل مهم نیست و باید دغدغههایم را به تصویر بکشم و در راستای اعتلای فرهنگ تلاش کنم اما امروز با وضعیت موجود سینما دیگر برای من اعتلای فرهنگ مهم نیست و میخواهم خودم را به سینمای بدنه نزدیک کنم تا بتوانم در آن ادامه حیات داشته باشم. وقتی میخواهند که فیلم اندیشه نداشته باشد، من چرا باید خودم را اذیت کنم! برای اینکه حذف نشوم باید خودم را به بدنه نزدیک کنم. بسیاری از فیلمسازان که فیلمهای خوبی ساختند امروز دیگر نمیتوانند کار کنند. این مسائل مجبورت میکند که فکر و اندیشه را خط بزنی و به سینمای بدنه نزدیک شوی.
وی در پاسخ به این سوال که “قمارباز” تا چه اندازه به سینمای بدنه نزدیک است، گفت: نزدیک است اما اجازه نمیدهم هجو باشد. در واقع با مولفههای فروش نوشته شده و سعی کردم به آنچه مدیران و سینماداران دوست دارند، نزدیک باشد. در فیلمهای طنز امروز میتوانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلمهای جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هممسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغهها در سینما جواب نمی دهد. من “آپاندیس” را به زبان دراماتیک نوشته بودم، اما این شیوه فایده ندارد و جریان بدنه تنها در سینما اثرگذار است.
نمازی درباره جذب سرمایه نیز اظهار کرد: برای ۹۰ درصد سینما این جذب سرمایه وجود دارد و کارگردان باید خودش به جذب سرمایه بپردازد و ربطی به کسوت هم ندارد؛ اما قطعا به سختی فیلم اول نیست. به نظرم سینما قواعد خاص خودش را دارد و اتفاقاتی که در جشنوارههای داخلی و فروش میافتد بنابر صلاحیت فیلمها نیست و مسائل و روابط پیش برنده هستند.
منبع: هنر آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- تندیس بهترین فیلمنامه جشنواره طرابلس به فیلم کوتاه «بازگشت» رسید
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- فیلم یک کارگردان زن از جشنواره کن حذف شد/ اتهام رفتار نامناسب با گروه
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- ساترا به شفیعی و قاسمزادهاصل مجوز ساخت سریال داد
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری