علی ملاقلیپور، کارگردان سینما، با انتشار عکسی از پشت صحنه «من و نگین دات کام» در سال ۱۳۸۲، درباره ماجرای دعوای ساختگی در لوکیشن بانک این فیلم نوشت.
به گزارش سینماسینما، علی ملاقلیپور، کارگردانی که فیلم «قندون جهیزیه» را در کارنامه خود دارد، در پستی اینستاگرامی، خاطرهای از ۱۶ سال پیش را در زمانی که دستیار دوم کارگردان فیلم «من و نگین دات کام» بوده است، بازگو کرد.
او در توضیح عکسی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، نوشت: «عکسی از پشت صحنه فیلم سینمایی «من و نگین دات کام» محصول سال هزار و سیصد و هشتادو دو ساخته حسین قناعت ، اولین بار بود به عنوان دستیار دوم کارگردان سر فیلم کار می کردم و تمام تلاشمو می کردم که خودمو تو کار ثابت کنم ، صحنه دزدی و حمله به بانک رو فیلمبرداری می کردیم ، کارگردان می خواست از پیرمردها و پیرزنهایی که نقش مراجع به بانک رو بازی می کردند عکس العمل تعجب و ترس نسبت به ورود دزدها رو فیلمبرداری کنه بنا بر این شد پشت صحنه به یکباره یک دعوای وحشتناک راه بندازیم تا ناخواسته همه جمع متعجب و نگران بشند تا این نگرانی جمع طبیعی به نظر بیاد ، من و بهرام سربازی (جانشین تولید فیلم) به یکباره شروع به زدو خورد کردیم و سعید حبیبی ( برنامه ریز پروژه )هم سعی در جدا کردن داشت من که میدیم هنوز جماعت خیلی تعجب نکردن دعوا رو شدیدتر کردم و با کوچکترین ضربه ای خودم رو پرت می کردم که تو عکس هم واضح هست ، خلاصه این فیلم تجربه خیلی خوبی برای من بود همه کاری هم میکردم ، فیلم با بودجه خیلی کم ساخته می شد و گروه صحنه و لباس نداشتیم و دستیار اول کارگردان خانم پریسا پروین نیا ( ایستاده در گوشه عکس ) تا حدی کار طراحی صحنه رو هم می کرد من هم دستیاری صحنه رو هم انجام می دادم البته گروه همدلی داشتیم سعید حبیبی و بهرام سربازی هم خیلی تو کار صحنه کمک می کردند ، من فیلمبرداری پشت صحنه هم می کردم ، توی یک سکانس هم نقش مرغ فروش رو بازی می کردم و باید مرغهای زنده رو خیلی حرفه ای از پا می گرفتم و پاشونو می بستم ، راستش من ( ترس پای پرنده دارم ) توی کودکی ام خروس پریده روی صورتم و این ترس بیرون نمی ره از من ولی پیش خودم گفتم اگر می خواهی دیده بشی نباید نه بگی و خلاصه چند بار پلان گرفته شد و انجام دادم و کسی نفهمید که می ترسم ودستم از ترس یخ شده ، خلاصه دینامیت انگیزه بودم خیابون و میدون رو برای فیلمبرداری می بستم ، و واقعیت اینکه شبی سه یا چهار ساعت می خوابیدم ولی آنقدر خوشحال بودم از اینکه دارم مستقل کار می کنم که در وصف نمی گنجید ، اثبات توانایی تمام فکر و خیالم بود ، عجیب ترین کاری که انجام دادم شستن چند روز یکبار توله سگ ولگرد بود که در صحنه هایی از فیلم دنبال بازیگران کودک و نوجوان می افتاد و با اونها همراه می شد ، واقعیت اینکه هم یه خورده ترس از سگ داشتم هم چون مذهبی هستم احساس می کردم کل جونم نجس می شه ، ولی احساس می کردم شستن سگ هم باعث رشد من میشه هم اینکه سگ بیچاره و ولگردی بود و بعد شسته شدن واقعا تمیز می شد و احساس می کردم حداقل در حق حیوان کار خیری کردم.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- علی ملاقلیپور اثری محرمی میسازد/ «مسافران خورشید» کلید میخورد
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- خبرهایی از شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- روایت علی ملاقلیپور از کرونا/ ماسکم را در آوردم کرونا گرفتم
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- تکلیف پخش سریال کتونی زرنگی روشن میشود؟
- واکنش علی ملاقلیپور به عدم پخش سریال “کتونی زرنگی”/ عذرخواهی میکنم
- برگزاری کارگاههای آموزشی اصغر فرهای در تورنتو
- ناراحتی محمدحسین مهدویان از شنیده نشدن صدای رنج مردم سردشت پس از ۳۲ سال
- غلامرضا جنتخواهدوست، کارگردان پیشکسوت دفاع مقدس درگذشت
- بازگشت داریوش مهرجویی پس از شش سال به سینما/ «لامینور» ادامهای بر «سنتوری»؟
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- نمایش مستند «نسیان» در بازار فیلم کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





