علی ملاقلیپور، کارگردان سینما، با انتشار عکسی از پشت صحنه «من و نگین دات کام» در سال ۱۳۸۲، درباره ماجرای دعوای ساختگی در لوکیشن بانک این فیلم نوشت.
به گزارش سینماسینما، علی ملاقلیپور، کارگردانی که فیلم «قندون جهیزیه» را در کارنامه خود دارد، در پستی اینستاگرامی، خاطرهای از ۱۶ سال پیش را در زمانی که دستیار دوم کارگردان فیلم «من و نگین دات کام» بوده است، بازگو کرد.
او در توضیح عکسی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، نوشت: «عکسی از پشت صحنه فیلم سینمایی «من و نگین دات کام» محصول سال هزار و سیصد و هشتادو دو ساخته حسین قناعت ، اولین بار بود به عنوان دستیار دوم کارگردان سر فیلم کار می کردم و تمام تلاشمو می کردم که خودمو تو کار ثابت کنم ، صحنه دزدی و حمله به بانک رو فیلمبرداری می کردیم ، کارگردان می خواست از پیرمردها و پیرزنهایی که نقش مراجع به بانک رو بازی می کردند عکس العمل تعجب و ترس نسبت به ورود دزدها رو فیلمبرداری کنه بنا بر این شد پشت صحنه به یکباره یک دعوای وحشتناک راه بندازیم تا ناخواسته همه جمع متعجب و نگران بشند تا این نگرانی جمع طبیعی به نظر بیاد ، من و بهرام سربازی (جانشین تولید فیلم) به یکباره شروع به زدو خورد کردیم و سعید حبیبی ( برنامه ریز پروژه )هم سعی در جدا کردن داشت من که میدیم هنوز جماعت خیلی تعجب نکردن دعوا رو شدیدتر کردم و با کوچکترین ضربه ای خودم رو پرت می کردم که تو عکس هم واضح هست ، خلاصه این فیلم تجربه خیلی خوبی برای من بود همه کاری هم میکردم ، فیلم با بودجه خیلی کم ساخته می شد و گروه صحنه و لباس نداشتیم و دستیار اول کارگردان خانم پریسا پروین نیا ( ایستاده در گوشه عکس ) تا حدی کار طراحی صحنه رو هم می کرد من هم دستیاری صحنه رو هم انجام می دادم البته گروه همدلی داشتیم سعید حبیبی و بهرام سربازی هم خیلی تو کار صحنه کمک می کردند ، من فیلمبرداری پشت صحنه هم می کردم ، توی یک سکانس هم نقش مرغ فروش رو بازی می کردم و باید مرغهای زنده رو خیلی حرفه ای از پا می گرفتم و پاشونو می بستم ، راستش من ( ترس پای پرنده دارم ) توی کودکی ام خروس پریده روی صورتم و این ترس بیرون نمی ره از من ولی پیش خودم گفتم اگر می خواهی دیده بشی نباید نه بگی و خلاصه چند بار پلان گرفته شد و انجام دادم و کسی نفهمید که می ترسم ودستم از ترس یخ شده ، خلاصه دینامیت انگیزه بودم خیابون و میدون رو برای فیلمبرداری می بستم ، و واقعیت اینکه شبی سه یا چهار ساعت می خوابیدم ولی آنقدر خوشحال بودم از اینکه دارم مستقل کار می کنم که در وصف نمی گنجید ، اثبات توانایی تمام فکر و خیالم بود ، عجیب ترین کاری که انجام دادم شستن چند روز یکبار توله سگ ولگرد بود که در صحنه هایی از فیلم دنبال بازیگران کودک و نوجوان می افتاد و با اونها همراه می شد ، واقعیت اینکه هم یه خورده ترس از سگ داشتم هم چون مذهبی هستم احساس می کردم کل جونم نجس می شه ، ولی احساس می کردم شستن سگ هم باعث رشد من میشه هم اینکه سگ بیچاره و ولگردی بود و بعد شسته شدن واقعا تمیز می شد و احساس می کردم حداقل در حق حیوان کار خیری کردم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی ملاقلیپور اثری محرمی میسازد/ «مسافران خورشید» کلید میخورد
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- خبرهایی از شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- روایت علی ملاقلیپور از کرونا/ ماسکم را در آوردم کرونا گرفتم
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- تکلیف پخش سریال کتونی زرنگی روشن میشود؟
- واکنش علی ملاقلیپور به عدم پخش سریال “کتونی زرنگی”/ عذرخواهی میکنم
- برگزاری کارگاههای آموزشی اصغر فرهای در تورنتو
- ناراحتی محمدحسین مهدویان از شنیده نشدن صدای رنج مردم سردشت پس از ۳۲ سال
- غلامرضا جنتخواهدوست، کارگردان پیشکسوت دفاع مقدس درگذشت
- بازگشت داریوش مهرجویی پس از شش سال به سینما/ «لامینور» ادامهای بر «سنتوری»؟
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- نمایش مستند «نسیان» در بازار فیلم کن
- «تگزاس ۲» در صدر/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
- تذکر کتبی برای گالری آریانا، برگزارکننده نمایشگاه «آن دیگری»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟