مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسولالله (ص)» در جشنواره خاتم،خاطراتی از هنروران این فیلم و افرادی که با نذر وارد سیاهی لشکر این فیلم شدهاند، بیان کرد.
وی در بخشی از سخنانش در مراسم تالار وحدت به خاطرهگویی از زمان ساخت این فیلم پرداخت و یادآور شد:در طول ۷ سالی که مشغول ساخت این فیلم بودیم، هنرورانی داشتیم که معمولا اهل روستاهای اطراف لوکیشن بودند و در این مدت به ما کمک میکردند. بنای ما برای ساخت این لوکیشن هم به گونهای بود تا بتوانیم برای تولیدات بعدی در حوزه تاریخ اسلام یک بستر فراهم کنیم، به همین دلیل، بسیاری از هزینههای فیلم هم صرف همین لوکیشن شد.
این کارگردان ادامه داد: در طول این مدت هنرورانی از اطراف برای کمک به ما اضافه میشدند که معمولا آدمهای روستاهای آن اطراف بودند و اصلا آن فضا برایشان مثل زیارت شده بود. حضور این افراد و عوامل زیادی که از خارج از کشور به ما کمک میکردند، جالب بود! نظیر استرارو فیلمبردار فیلم که به قول خودش از طرف پیامبر (ص) برای کمک به ساخت این فیلم دعوت شده بود.
مجیدی در ادامه یادآور شد: روزی یکی از این هنروران را دیدم که به زبان ایتالیایی با استرارو (فیلمبردار ایتالیایی فیلم) مشغول صحبت کردن است؛ رفتم و با روستایی وارد صحبت شدم و پرسیدم که چطور زبان ایتالیایی میداند؟! او هم جواب داد که استاد دانشگاه است که به صورت گمنام وارد سیاهی لشکر شده است. او گفت که نذر داشتم که در ساخت فیلم محمد(ص) کمک کنم.
او ادامه داد: عزیز دیگری در زمان استراحت نزد من آمد. او محاسن بلندی داشت و سنش هم بالا بود. وقتی با من صحبت کرد گفت که دکتر فلانی (که من آن دکتر را میشناختم) به شما سلام رسانده است. تصور من این بود که این فرد یکی از اهالی روستاهای اطراف است، بعد که جویا شدم گفت این دکتر یکی از مشتریان ماست. پرسیدم کار شما چیست؟ گفت جواهرفروشم. کار اصلیام در کویت است ولی به تهران هم میآیم اما وقتی فهمیدم فیلمی درباره پیامبر (ص) در حال ساخته شدن است، تنها کاری که از دستم برمیآمد این بود که جزو سیاهی لشکرها باشم.
مجید مجیدی همچنین یادآور شد: چند روزی از این ماجرا گذشت تا اینکه یکی از دستیارانم به من اطلاع داد که آن آقا که جواهرفروش بوده است، آمده و دستمزدش را گرفته چون ما به افرادی که محاسن بلندی داشتند، دستمزد بیشتری میدادیم، اتفاقا دستمزد بیشتری هم از ما گرفت. وقتی این موضوع را شنیدم برایم عجیب بود. زمانی که این فرد داشت با ما خداحافظی میکرد، به من گفت با این نیت به اینجا آمدهام تا بتوانم در ساخت این فیلم کمک کنم و دستمزدم را بگیرم! قصدم هم این است که وصیت کنم اگر از دنیا رفتم، کفنام را از این دستمزد تهیه کنند.
کارگردان «محمد رسولالله» خاطرنشان کرد: در طول مدتی که در شهرهای مختلف مشغول فیلمبرداری بودیم، مردم این شهرها بارها ما را به خانههایشان دعوت میکردند و نذر، قربانی میدادند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- نشست دومین سوگواره فیلم عاشورایی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران