
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گو با برنامه «و اما امروز» شبکه آموزش درباره سخنان خود نسبت به ورود زنان طلبه به عرصه بازیگری که در چند روز گذشته حاشیه برانگیز شد توضیح داد.
به گزارش سینماسینما و به نقل از روابط عمومی برنامه،او در ابتدا در پاسخ به اینکه سخنانش درباره طلبه های بازیگر یک ایده صرف بوده است یا برایش برنامه ریزی داشته اند؟ بیان کرد: این بحث نه ایده بود و نه برنامه ریزی ای برایش انجام شده است. یک پیشنهادی در یک جمع خصوصی از (طرف خانم های طلبه) مطرح کردند که توانمندی هایی دارند و کارهایی هم کرده اند، فیلمنامه نوشته اند و می توانند در زمینه فیلمسازی و کارگردانی و تربیت بازیگر فعالیت کنند. نه اینکه بازیگر شوند چون بعضی تعبیر کردند که خانم های طلبه می خواهند بازیگر شوند.
خزعلی اضافه کرد: بحث، کمک در تربیت بازیگر بود. ما هم مثل همه نشست هایی که با جوانان داریم وظیفه مان این است که استقبال کنیم از توانمندی ها و استعدادهایی که جوان ها دارند و گفتیم ما در حد توانمان کمک می کنیم. شما بروید آموزش ببینید، طبیعتا باید با مهارت باشد، ما هم پشتیبانی می کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. حیطه هنر، شعر، حیطه های مهارتی استعداد می خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند.
او درباره تخصص طلبه ها در تربیت بازیگر نیز پاسخ داد: خیر، گفتند می خواهیم وارد این عرصه شویم و یاد بگیریم ما هم گفتیم پشتیبانی می کنیم و معرفی می کنیم. ما که خودمان در کار اجرایی نیستیم و دستگاه هایی که متصدی هستند آموزش می دهند.
خزعلی درباره بحث بازیگران طلبه عنوان کرد: اصلا بحث بازیگری نبود، اینها شیطنت هایی است که همیشه وجود داشته است. طبیعت کار این است کسانی که استعداد دارند آموزش ببینند، اینها زمان می برد نه اینکه اینها الان بشوند کارگردان.
اودر ادامه با اشاره به اینکه از مریلا زارعی به عنوان یک بازیگر خانم تقدیر کرده اند درباره علاقه اش به سینما بیان کرد: من هم فیلم می بینم و هم فیلم نقد می کنم، شاید بیشتر از اینکه فیلم ببینم نقد می کنم و خیلی از فیلم هایی که در جشنواره فجر هست به خصوص آنهایی که ارتباطی با خانواده و زن دارد می بینیم و نقدها را می گوییم. معتقدم خیلی از مواردی که لازم است درباره خانم ها کار شوند مشکل داریم و نتوانستند فیلم های ما آنها را برسانند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





