بئاتریس ولز دختر کارگردان سرشناس اورسن ولز از مسئولان نتفلیکس درخواست کرد اجازه دهند آخرین فیلم پدرش در جشنواره کن نمایش داده شود.
به گزارش سینماسینما، مسئولان نتفلیکس اعلام کردهاند که هیچکدام از فیلمهایشان را در جشنواره کن نمایش نخواهند داد. آنها در واکنش به قانون جدید جشنواره کن دست به این اقدام زدند. بر اساس قانون جدید جشنواره کن فیلمهایی که در سینماهای فرانسه اکران نشوند حق حضور در بخش رقابتی جشنواره را ندارند. این قانون شامل محصولات نتفلیکس هم میشود که تنها در پلتفرم آنلاین این شرکت منتشر میشوند.
تصمیم نتفلیکس برای کناره گرفتن از جشنواره کن سبب شد که فیلمهای مشهوری از این جشنواره جا بمانند که آخرین اثر سینمایی اورسن ولز نیز یکی از آنها است.
حال دختر اورسن ولز از مسئولان نتفلیکس درخواست کرده است که در تصمیم خود تجدید نظر کنند. بئاتریس ولز در نامهای خطاب به تد ساراندوس از مدیران نتفلیکس از او خواست که اجازه دهد فیلم «آن سوی باد» در هفتادویکمین دوره جشنواره کن به نمایش درآید و به جمع «تخریبکنندگان» آخرین اثر پدرش نپیوندد.
او در این باره نوشت: «از خواندن مطالبی که درباره جدال میان نتفلیکس و جشنواره کن منتشر میشود، خیلی ناراحت میشوم. من از جانب پدرم حرف میزنم. من شاهد بود که چطور کمپانیهای بزرگ فیلمسازی زندگی و کارهای او را نابود کردند. دوست ندارم نتفلیکس یکی دیگر از این کمپانیها باشد.»
بئاتریس ولز در نامهاش به رابطه خوب پدرش با جشنواره کن اشاره کرده است. اورسن ولز در سال ۱۹۵۲ پیش از آنکه نخل طلایی در میان باشد جایزه برتر جشنواره کن را با فیلم «اتللو» از آن خود کرد. او سال ۱۹۵۹ نیز برای بازی در فیلم «اجبار» به کارگردانی ریچارد فلایشر جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را دریافت کرد.
او در بخش دیگری از نامهاش نوشته است: «لطفا در تصمیمتان تجدید نظر کنید و اجازه دهید فیلم پدرم پلی میان شکاف نتفلیکس و جشنواره کن شود.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





