به گزارش سینماسینما، ویکی چن بازیگر ۱۴ ساله جایزه اسب طلایی بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای بازی در فیلم «گستاخ، فاسد و زیبا» از آن خود کرد. کارا وای بازیگر کهنهکار سینمای هنگ کنگ که در این فیلم همبازی چن بود جایزه اسب طلایی بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.
انگ لی کارگردان تایوانی – آمریکایی برنده جایزه اسکار و جسیکا چستین بازیگر سرشناس هالیوود از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند و همراه با هم جایزه بهترین بازیگر زن را به برنده اهدا کردند.
جایزه اسب طلایی که به اسکار سینمای چینیزبان مشهور است هر سال در تایوان برگزار میشود. در این دوره از جایزه اسب طلایی ویکی چن ۱۴ ساله ستاره بیچون و چرای مراسم بود و علاوه بر دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل، برای بازی در فیلم «فرشتگان سپید میپوشند» نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول نیز شده بود.
در این دوره از جوایز اسب طلایی فیلم «گستاخ، فاسد و زیبا» در هفت بخش نامزد دریافت جایزه بود و برنده سه جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم شد.
در این میان فیلم «بودای بزرگ +» با پنج جایزه دیگر برنده بزرگ جوایز اسب طلایی بود که در رشتههای بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلمبرداری برنده جایزه شد. در این فیلم سیاهوسفید کمدی داستان دو دوست را دنبال میکنیم که یکی از آنها نگهبان شب کارخانه ساخت مجسمههای بودا است. این دو دوست به فیلمی دست پیدا میکنند که راز تاریک رییس کارخانه را افشا میکند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر فیلم «شعله» درگذشت
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شاهرخ خان بهترین بازیگر جوایز ملی هند شد
- سینماهای هند در انتظار ثبت رکوردی تاریخی
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار میشود؛ پیشدرآمدی بر سینمای متفاوت هند با «خیمهشبباز»
- وقتی از فیلم هندی حرف می زنیم، دقیقا از چه حرف می زنیم؟
- زادروز کارگردانی که حیات تازه به سینمای هند بخشید
- کرونا ستاره سینمای هند را راهی بیمارستان کرد
- اقتصاد سینمای ایران
- هند با «ستاره های راک دهکده» راهی اسکار شد
- آغاز بازی بازیگر سرشناس هندی در «دختر شیطان» + عکس
- امیرخان سینمای چین را به تصرف خود درآورد
- گرانترین فیلم تاریخ سینمای هندوستان ساخته می شود
- تنش هند و پاکستان به سینما کشیده شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





