پوران درخشنده قصد دارد فیلم “هیس پسرها گریه نمیکنند” را درباره مشکلات پسران در دوران کودکی بسازد.
به گزارش سینماسینما، پوران درخشنده کارگردان سینما گفت: بعد از ساخت فیلم سینمایی “هیس دخترها فریاد نمیزنند” و مشکلاتی که در این فیلم درباره دختران مطرح شد، داستانهای مختلفی درباره وضعیت پسران در دوران کودکی به دستم رسید.
وی ادامه داد: خانوادههای مختلفی بعد از تماشای فیلم “هیس دخترها فریاد نمیزنند” با من تماس گرفتند و بیان داشتند که بسیاری از پسران نیز چنین مشکلاتی دارند و اتفاقاتی برای آنها در کودکی میافند که در بزرگسالیِ آنها بسیار تأثیر دارد.
این فیلمساز با اشاره به اینکه برای نگارش فیلمنامه این فیلم پروسه تحقیقاتی مفصلی را انجام داده است، گفت: فیلمنامه اولیهای که برای وزارت ارشاد ارسال کردم، رد شد اما اصرار دارم که این فیلم را بسازم زیرا برای نگارش آن زحمت زیادی کشیدهام و بار سنیگینی است که از طرف پسران بر دوش من گذاشته شده و نمیتوانم آن را رها کنم. لذا باید حتماً آن را بسازم.
درخشنده ادامه داد: قبل از فیلم “هیس دخترها فریاد نمیزنند” میخواستم فیلم مرتبط با پسرها را بسازم اما شرایط فراهم نشد. موضوع فیلم “هیس پسرها گریه نمیکنند” بسیار مهم است که باید درباره آن گفتگو کرد و نیاز به فرهنگسازی دارد. این فیلم درباره کودکی پسران و مشکلاتیست که برای آنها بوجود میآید ولی آنها با والدین خود درباره این مشکلات صحبت نمیکنند و در تنهایی اشک میریزند.
وی درباره زمان ساخت این فیلم گفت: به محض آنکه پروانه ساخت فیلم صادر شود؛ مرحله انتخاب بازیگران و ساخت فیلم آغاز میشود. من تلاش دارم فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانم.
درخشنده درباره سایر فعالیتهای خود نیز گفت: در حال راهاندازی آموزشگاه سینمایی به نام “خور مهر” هستم که در رشتههای مختلفی همچون فیلمبرداری، بازیگری، گریم و سایر رشتهها؛ دورههای مختلفی برگزار میکند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- خوشامد به نسلی که سینما را می شناسد
- معرفی داوران پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم پرواز
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





