در بخش ویژه سینمای ایران در جشنواره «Action on Film» آمریکا در مجموع بیش از ۵۰ فیلم ایرانی به روی پرده رفتند.
به گزارش سینماسینما، در بخش سینمای ایران سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «Action on Film» که ۵۶ فیلم ایرانی در لاسوگاس آمریکا به نمایش درآمدند، در نهایت جایزه بهترین فیلم سینمایی به «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده رسید و عباس رزیجی برای فیلم «دم سرد» جایزه بهترین کارگردانی اول را از آن خود کرد.
همچنین گوهر خیر اندیش بهترین بازیگر شناخته شد و جایزه بهترین مستند به «جام حسنلو» از محمدرضا اصلانی، دیپلم افتخار بخش مستند به «جای خالی حضور» از میثم حسن زاده، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی به «آپارتمان مورچهها» ساخته توفیق امانی، دیپلم افتخار فیلم کوتاه داستانی به «مهرآباد جنوبی» از امین اشرفی، جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی نیز به صورت مشترک به «مرگ موقتی زنبورها» به کارگردانی مریم فیروزی و «محاکمه زن ناشناس» از محمدرضا رکن الدینی اعطاء شد و مریم پیربند برای فیلم «سکوت» جایزه بهترین کارگردان زن را در یافت کرد.
همچنین «دیلیتینگ در حال استمراری» به کارگردانی مریم کتان فروش نیز به عنوان برنده بهترین انیمشن کوتاه بخش سینمای ایران در این رویداد سینمایی انتخاب شد.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «Action on Film» از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ اوت ۲۰۱۷ (۲۶ مرداد تا ۴ شهریورماه) درلاس وگاس آمریکا برگزار شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- مسافران ایرانی جشنواره ونیز چه کسانی هستند؟
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶





