سایت آی سینما نوشت :بهروز افخمی مجری سری تازه برنامه «هفت»، به تازگی در یکی از آخرین گفت و گوهایش، مبلغ قرارداد این برنامه را ۶ برابر گروه پیشین عنوان کرده بود.
به گزارش سینما سینما وبه نقل از آی سینما ،همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرارداد او با تلویزیون از سوی سایتی شده که منتسب به مدیران پیشین سازمان سینمایی و برادر محمود گبرلو، سعید الهی است. بر اساس گمانهزنی این سایت مبلغ قرارداد «هفت» جدید ۲۴۰ میلیون تومان و دستمزد افخمی ماهیانه ۵۰ میلیون تومان است.
مجری سری تازه برنامه «هفت» در گفت و گوی بلندی با خبرگزاری فارس، به ابهامات بسیاری درباره این برنامه سینمایی پاسخ داد و البته حاشیههای بیشتری نیز برای خودش رقم زد. او مبلغ قرارداد جدید این برنامه را ۶ برابر مبلغ قرارداد محمود گبرلو دانسته بود. همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرار داد او از سوی یک سایت وابسته به مدیران پیشین سینما، شده است.
سایت سینما پرس، با استناد به روال جاری تلویزیون در برآورد هزینههای شبکههای پر مخاطب سیما، هزینه تولید برنامههای زنده ترکیبی و گفتگومحور مثل «هفت» در شبکه سه یا «نقد ۴» در شبکه ۴، را برابر با دقیقهای بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرده است.
به گزارش این سایت، بر پایه رقم ۷۰ هزار تومان، میتوان گفت محمود گبرلو که طی سه سال گذشته، علاوه بر اجرا، مسئولیت تهیهکنندگی «هفت» را پس از «فریدن جیرانی» عهدهدار بوده است، برای تولید ۱۵۰ دقیقه برنامه در هفته، مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر برنامه دریافت کرده است، یعنی ماهیانه حدود ۴۰میلیون تومان.
در ادامه این گزارش آمده است، برای برنامه استاندارد و بدون در نظر گرفتن میزان مخاطب، حدود ۸۰ درصد رقم پرداختی سازمان به یک تهیهکننده برنامه زنده ترکیبی گفتگو محور، صرف هزینههای جاری از جمله پرداخت دستمزد عوامل و… میشود؛ به عبارتی سادهتر، مجری و تهیهکننده قبلی «هفت»، اصولاً خواسته یا ناخواسته از کل ۴۰ میلیون تومان دریافتی در ماه، میبایست ۳۲ میلیون تومان آن را صرف هزینههای جاری کند و تنها مبلغی حدود ۸ میلیون تومان به عنوان حقالزحمه برای تولید ۴ برنامه در ماه عایدش شده است.
به این ترتیب، با استناد به اظهار نظر اخیر «بهروز افخمی» مبنی بر دریافت ۶ برابر رقم هزینههای «هفت» گبرلو، میتوان به راحتی نتیجه گرفت که اصغر پورمحمدی در معاونت سیما و غلامرضا میرحسینی در مدیریت شبکه سه، برای هر قسمت از «هفت» جدید، رقمی معادل ۶۰ میلیون و ماهیانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان برای «بهروز افخمی» در نظر گرفته و به وی پرداخت میکنند؛ به تعبیری دیگر، با توجه به نظر کارشناسان که حدود ۸۰ درصد این رقم را خاص پرداخت به عوامل و صرف هزینهها میدانند، میتوان حدس زد درآمد «افخمی» از این قرارداد و برای ساخت ۴ برنامه با زمان احتمالی ۱۵۰ دقیقه، اگر بیشتر از حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه نباشد، کمتر نیست.
البته قضاوت این سایت که برنامه «هفت» را کافهنشینی فراستی و افخمی و گفتگوهایی بیمحتوا میداند نیز در ادامه به این محاسبات اضافه میشود. اما مبلغ دقیق دستمزد افخمی و آنچه برای برنامه «هفت» عنوان شده است. موضوعی است که باید سازندگان فعلی این برنامه سینمایی که این روزها منتقدان بسیاری داشته است، به آن پاسخ دهند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





