فیلم کوتاه «دشنه» به کارگردانی و تهیهکنندگی سامان تفرشی که اقتباسی از داستان زخم شمشیر نوشته خورخه لوییس بورخس است به مرحله تدوین رسید.
به گزارش سینماسینما، فیلمبرداری فیلم کوتاه «دشنه» به کارگردانی و تهیهکنندگی سامان تفرشی و نویسندگی مشترک سمیه میری و سامان تفرشی که بخشی از آن در اسفند ماه سال گذشته در لوکیشن رینه انجام شده بود، در خردادماه از سر گرفته شد و طی روزهای اخیر در تهران به پایان رسید.
با پایان فیلمبرداری، مهدی حسینیوند تدوین این اثر را آغاز کرده است.
فیلم کوتاه «دشنه» اقتباسی از داستان زخم شمشیر نوشته خورخه لوییس بورخس است و پیام احمدینیا، کاوه خداشناس و فرید سجادی حسینی بازیگران آن هستند.
سامان تفرشی با نام کامل علیرضا مشهدی تفرشی متولد ۱۳۵۹ تهران دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره اصفهان و کارشناسی ارشد تهیهکنندگی سیما از دانشگاه صدا و سیما، با سابقه تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی است. او که فعالیتهای حرفهای خود را از سال ۱۳۸۳ با دستیاری اصغر هاشمی در فیلم «مجردها» شروع کرد، در این سالها در سمت دستیار کارگردان و برنامهریز به فعالیت حرفهای مشغول بوده و همکاری با کارگردانانی همچون اصغر هاشمی، امیر قویدل، محمدعلی طالبی، احمد امینی و… را در کارنامه کاری خود دارد. از دیگر فعالیتهای او در عرصه فیلمسازی میتوان به تدوین و نویسندگی چند فیلم کوتاه و مستند اشاره کرد.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: کارگردان: سامان تفرشی، نویسندگان: سمیه تاجیک و سامان تفرشی، فیلمبردار: داوود محمدی، صدابردار: محمد امامی، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، تدوینگر: مهدی حسینیوند، برنامهریز و دستیار کارگردان: محسن کریمیان، عکاس: سمیه میری، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانهای: مریم قربانینیا، دستیار تهیه: امین سبحانینیا، مدیران تولید: علی رضایی و حمید برزو، مدیر تدارکات: امیرهوشنگ حسینی و تهیه کننده: سامان تفرشی با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





