بازیگر سریال “همسران” با اجرا و کارگردانی یک نمایش به تئاتر شهر میآید.
به گزارش سینماسینما، الهام پاوهنژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با حضور در سریال “همسران ” و ایفای نقش مریم در خاطرهها ماندنی شد، مدتی است از عرصه تصویر دور است.
او این روزها خود را آماده میکند تا در مقام کارگردان و بازیگر نمایش “کافه پولشری” را از ۱۷ فروردینماه در تئاتر شهر به روی صحنه ببرد.
پاوهنژاد دراینباره گفت: مدتهاست که کار تصویری ندارم و دلیل آن نیز مشخص است. این روزها نه فیلمنامه مناسب و نه کار خوبی داریم که پیشنهاد شود. بنابراین ترجیح میدهم در عرصه تصویر بیکار باشم، اما در تئاتر پیش از سال نو و در بهمن ماه نمایش “سه گانه اورنگ” را به روی صحنه داشتم و چون کار خودم با این کار تداخل داشت، با هماهنگی مدیریت تئاتر شهر، کمی اجرای نمایش ” کافه پولشری ” را به تعویق انداختم تا بتوانم مستقل کارکنم.
وی ادامه داد: “کافه پولشری” اولین کاری است که به اسم کارگردان و بازیگر در آن حضور دارم. نمایشی است از آلن وتز و ترجمه اصغر نوری از زبان فرانسه که روایت زنی است به نام پولشری که بهتنهایی یک کافه را اداره میکند و مهمترین موضوع آن از دست ندادن موقعیتها و فرصتهای زندگی است. یک داستان انسانی و عاشقانه که نگاهی به روابط جامعه امروز دارد و بهتنهایی آدمها در این دوران اشاره میکند.
بازیگر سریال “شاه گوش” افزود: این اثر چند سال قبل ترجمه شد ولی فرصت نشد آن را به روی صحنه بیاورم تا امسال و به جهت اینکه قصه در کافه اتفاق میافتد، ما نیز اجرا را در کافهتریای سالن اصلی تئاتر شهر اجرا میکنیم و از فضای محیطی آنجا در جهت بهتر به تصویر کشیدن کار استفاده میکنیم.
پاوهنژاد در پاسخ به این سؤال که از آنجایی که نمایش در یک کافه رخ میدهد، تماشاگر تا چه اندازه درگیر ماجرای نمایش میشود و به شکل مستقیم حضور دارد یا خیر، اظهار کرد: قصه این مجال را به مخاطب نمیدهد که مستقیم درگیر شود. ترفندهایی به لحاظ اجرا داریم و تغییراتی در اجرا، متن و شیوه کارگردانی دادهام، ولی فکر نمیکنم که تماشاگر خیلی مجال داشته باشد تا درگیری مستقیم و میدانی در طول اجرای نمایش داشته باشد.
وی درباره عملکرد خود در سال ۹۵ و برنامههایش در سال جدید بیان کرد: واقعیت خیلی دلچسب نبود و سعی کردم در حوزه صحنه فعال بمانم و در این عرصه کارکنم، اما آنطور که دلم میخواست اتفاق نیفتاد. فعلاً متمرکز روی این کار هستم و چون نمیخواهم همزمان در چند کار حضور داشته باشم؛ بنابراین تمرکزم روی یک کار است تا اواسط اردیبهشت درگیر نمایش هستم، برای عرصههای دیگر همصحبتهایی شده ولی فعلاً برنامهای ندارم.
این هنرمند ادامه داد: سال گذشته قرار بود، در پروژه “ماه تی تی” با آقای میرباقری همکاری داشته باشم، ولی مشکلاتی که بوجودآمد کار را متوقف کرد. بعد از مدتها قرار بود یک کار تصویری انجام دهم با شرایط حرفهای اما متأسفانه میسر نشد، چراکه ما شرایط ایمنی نداریم و نمیشود برنامهای برای آن داشت.
پاوهنژاد در ادامه گفت: بنابراین باید آرام پیش رفت و دل نبست. برای ما که پایگاه اولمان صحنه است دوست داریم اجرا داشته باشیم که البته با حمایت مرکز هنرهای نمایشی این امر میسر است و باعث میشود، نگرانیهای جانبی مؤلف کم شود.
وی افزود: نمایش من یک کار جمعوجوراست و چند نفر از بهترینهای حوزه نمایش با من همکار هستند. بهطور مثال گروه کارگردانی من هر دو خودشان از بهترین کارگردانهای عرصه تئاتر هستند و یا گریم، موسیقی و… و همه از این طریق امرارمعاش میکنند و این دغدغه برای من وجود دارد که بخش مالی کار را بتوانم جبران کنم. این در حالی است که مدتهاست گروههای نمایشی هیچ حمایتی از مرکز هنرهای نمایشی ندارند و این آزاردهنده است.
بازیگر نمایش ” خدای کشتار ” درباره سایر فعالیتهای خود در حوزه ادبیات و موسیقی نیز گفت: ایدههایی دارم تا آلبوم شعری کار کنم، ولی فعلاً در حال مذاکره هستم و اصولاً تا چیزی قطعی نشده باشد درباره آن صحبت نمیکنم. امیدوارم تا سال نو اتفاقات خوبی رخ دهد.
او در خاتمه برای هموطنانش اینطور آرزو کرد: همه عزیزان، دوستان و مردم کشورم و شهرم را در سال ۹۶ برای صرف یک فنجان قهوه و شنیدن عاشقانههای یک زن به “کافه پولشری ” دعوت میکنم.
“کافه پولشری” به کارگردانی الهام پاوهنژاد از ۱۷ فروردینماه به مدت یک ماه هر شب ساعت ۱۸ در کافهتریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه میرود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه پایان سریال «شکارگاه»/ متخصص روایتهای طولانی اما بیملال
- نمایش رحمانیان در بلاتکلیفی/ مدیر پردیس شهرزاد: درباره تامین اعتبار امروز و فردا میکنند
- با بالا گرفتن بحران کرونا؛ الهام پاوهنژاد اجرای «کافه پولشری» را به تعویق انداخت
- کارگردان نمایش «عاشقانههای خیابان»: حرف نزدن درباره یک آسیب اجتماعی، راهحلی برای مساله نیست
- «عاشقانههای خیابان» روایتی از زنان دستفروش مترو
- مهراب قاسمخانی و الهام پاوهنژاد به دادگاه احضار شدند
- گزارش تصویری سینماسینما از اکران خصوصی بدون تاریخ بدون امضا
- روایت زیباکلام، کلباسی و الهام پاوه نژاد از مناطق زلزله زده
- پست اینستاگرامی الهام پاوه نژاد و هدیه تهرانی درباره مردانگی کُردها
- توهین به بازیگر زن به دلیل حمایت از روحانی
- بحران شغلی عامل مهاجرت بازیگران به شبکه جم بود!
- افشاگری خانم بازیگر/ متنی که بازیگر سریال همسران در اینستاگرام منتشر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده





