ثریا قاسمی، حال و هوای جدید ترین فیلم سینمایی خود را متفاوت توصیف کرد و گفت «ویلاییها» به کارگردانی منیره قیدی از یک زاویه دید زنانه، جنگ و تبعات آن را مد نظر قرار داده است. او گفت که مشتاقانه در فیلم این کارگردان زن بازی کرده است.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی در گفتوگو درباره با این روزهای خود گفت: سریال «آرام میگیریم» به کارگردانی روحالله سهرابی پروژهای است که مدتی است در آن مشغول شدهام و هنوز هم تصویربرداری آن ادامه دارد. این مجموعه تلویزیونی برای پخش در یک بازه زمانی طولانی مدت از شبکه دو آماده میشود. در این سریال مثل سایر کارهای تلویزیونی و سینماییام در دهههای اخیر در نقش یک مادر ظاهر شدهام اما تلاش کردم به فراخور نقش، طراحی متفاوتی از این شخصیت تکراری داشته باشم و باید بگویم حاصل کار نیز تا اینجا برای خودم راضیکننده بوده و این کاراکتر نیز با توجه به اتفاقات و ماجراهایی که درگیرش میشود، تا پیش از این برای من غیرقابلتصور بود.
این بازیگر قدیمی سینما همچنین ادامه داد: بازی در سریال سهرابی را بلافاصله بعد از حضور در یک پروژه سینمایی شروع کردم. آن اثر متعلق به یک فیلم اولی بود اما فیلمنامهای که پیش روی من قرار دادند، به قدری جذاب و پرکشش بود که مرا به پذیرش ترغیب کرد. ما برای تولید این اثر در اندیشمک فیلمبرداری داشتیم. این فیلم سینمایی که «ویلاییها» نام دارد، نگاه جدید و متفاوتی به جنگ دارد. داستان این فیلم حول محور آدمهایی میچرخد که هیچ یک جنوبی نیستند اما دلایل مشترکی آنان را دور یکدیگر در یک مکان خاص جمع کرده است.
ثریا قاسمی عنوان کرد: از آنجا که در فیلم سینمایی «ویلاییها» همه کاراکترها مسافرهایی هستند که سروکارشان به جنوب کشور افتاده، هیچ یک از ما لهجه نداشتیم اما حال و هوای متفاوت جنوب کشور از لحاظ بصری به خوبی بر فیلم حاکم شده است.
قاسمی که این روزها قرار است در فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی هم بازی کند، در پاسخ به این سوال که آیا حضور در فیلم یک کارگردان جوان، در رابطه با به کیفیت کار، او را دچار تردید و دو دلی نکرده، تصریح کرد: سوای اینکه فیلمنامه خیلی خوبی داشتیم، من میدانستم منیره قیدی پیش از این، مدتها به عنوان دستیار کارگران و منشی صحنه در پروژهها حاضر بوده و از تجربه کافی بهرهمند است. به غیر از این، او یک کارگردان زن است و همین ویژگی آدم را نسبت به کار مشتاق میکند. متأسفانه ما کارگردانان زن زیادی نداریم و خیلی از آنان هم به دلایل مختلف امکان فیلمسازی زیادی ندارند و وقتی یک کارگردان زن جوان شروع به ساخت فیلم میکند باید این فرصت را مغتنم شمرد.
فیلم سینمایی «ویلاییها» توسط منیره قیدی و ارسلان امیری به نگارش در آمده است. طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی ،امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری و هستی فرتوتی از جمله بازیگران آن هستند. سعید ملکان تهیه اثر را بر عهده گرفته است. از این اثر در جشنواره فیلم فجر امسال رونمایی میشود.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود کیمیایی: حالم خوب است/۲۰ روز دیگر کار جدیدم را شروع می کنم
- نقد و بررسی «دندان مار» در بنیاد حریری بابل
- متفاوتترین بدمن تاریخ سینمای ایران
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- در سالگرد تولد مسعود کیمیایی/ ادای دین به سینماگر آرمانگرا
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار شد؛ «قیصر» سخنگوی جامعه است/ کیمیایی بهزودی فیلم جدیدش را میسازد
- «قیصر»؛ خندقی در گذر زمان
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- رونمایی از فیلم مستند ساموئل خاچیکیان با پیام مسعود کیمیایی
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- عدالت به سبک قیصر مسعود کیمیایی/یادداشتی از کامبیز نوروزی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





