حمیرا ریاضی با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: به عنوان مثال در مورد کار خودم که تحصیل کرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، این پرسش مطرح میشود که چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم؟
به گزارش سینماسینما، این بازیگر با اشاره به نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها که هم اینک در اهواز در حال برگزاری است، اظهار کرد: اولین بار است که در این جشنواره حضور دارم اما پیش از این نیز به قول معروف دستی بر آتش داشتم و با این مراسم آشنا بودم. به طور کلی به نظرم این جشنواره برای ایجاد انگیزه، رقابت و تعامل میان استانها خیلی خوب است. اما مشروط بر اینکه بودجههای مناسبی به آنها تعلق بگیرد و از منابع و نیروهای انسانی حمایت شود تا جذب شوند.
او که اخیرا با مرکز همدان صداوسیما همکاری داشته است، با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: در مورد کار خودم که تحصیلکرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم. این موضوع چندین دلیل متعدد دارد، اما به نظر میرسد که تعدد کارها باعث میشود که از نیروی انسانی بیشتر استفاده شود.
بازیگر سریال «روزگار جوانی» دربارهی حضور کمرنگ خود در سالهای اخیر، یادآور شد: در این چند سال پیشنهادهایی داشتم که مورد علاقهام نبودند و در واقع خودم را در آن نقشهای پیشنهاد شده نمیدیدم. این موضوع دلایل گوناگونی دارد که یکی از آنها میتواند کمبود بودجه و کم شدن پیشنهادات و تولید آثار خوب باشد.
ریاضی در پایان گفت: به هر حال بودجهها در این چند سال اخیر کاهش پیدا کرده و کارها محدودتر شده است، اما همهی ماجرا این نیست. مسائل زیادی وجود دارد که من ممکن است در جریان آنها نباشم یا دوست ندارم در آن ماجرا حضور داشته باشم. وقتی میبینم که برخی از دوستان که عزیز من و نور چشم همه ما هستند، ممکن است همزمان در چند سریال حضور داشته باشند، این ممکن است در ذهن من و مردم سوال ایجاد کند که چرا افرادی همانند من در آن مجموعهها حضور ندارند. این موضوع میتواند به همان بحث سلیقه کارگردان و عوامل پشت دوربین برگردد و خیلی موضوعات دیگر.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





