سینماسینما، محمد تاجیک
*برخی مدیران تازه سمت گرفته و برخی بازیگران نه چندان مشهور و یکسری سایتها و خبرگزاریهای دلواپس، گویا دیواری کوتاهتر از رضا کیانیان در ماجرای مرحوم ناصرطهماسب گیر نیاوردهاند و او را سیبل کردهاند و هرچه از دهانشان در میآید نصیب این بازیگر مطرح سینما میکنند.
*در فضای مجازی از سوی عدهای، انتقادات شدیدی از مرحوم طهماسب به خاطر نریشن گویی مستندهای جناحی سیاسی شده است ولی طرفداران یک طیف فقط رضا کیانیان را این وسط گیر آوردهاند و به او حمله میکنند.
*اولا اینکه آقای کیانیان فقط استوری پژمان موسوی روزنامهنگار باسابقه را استوری کرده و هیچ نظر دیگری از خود اضافه نکرده. او یک استوری دیگر از رضا درستکار منتقد سینما را منتشر کرده که پست جذابی از مهمترین فیلمهای دوبله شده توسط مرحوم ناصر طهماسب است که به نوعی ادای دین به او محسوب میشود. عملا آقای کیانیان دو استوری متفاوت را در واکنش به مرگ ناصر طهماسب منتشر کرده. یکی در نقد طهماسب و دیگری در ستایش از طهماسب؛ ولی گویا عدهای فقط دوست دارند آن نقد مرحوم طهماسب را ببینند.
*بازنشر کردن پست فرد دیگری به معنای تایید آن مطلب نیست. فرضا هم به معنای تایید باشد توهینآمیز نیست.
*اتفاقا نگارنده جزو کسانی هستم که مخالف فعالیت طهماسب در گفتن نریشن فیلمهای سیاسی بودم ولی از سویی دیگر حالا که دار فانی را وداع گفته، بر اساس تعالیم دینی و مذهبی، جز نیکی از او گفتن و طلب رحمت و مغفرت، کار دیگری نباید کرد. این اعتقادی است که خودم دارم و ممکن است یکسری نداشته باشند. خود من هم موافق آن استوری نیستم ولی آن استوری یا استوریها نماینده بخشی از تفکرات جامعه است.
*برخی از دوستان اصولگرا و دلواپس و … کلا یادشان رفته که رضا کیانیان در این چند سال اخیر به خاطر برخی مواضعش مورد حمله اپوزیسیون و طیفهای برانداز قرار گرفته؛ یادشان نیست همانها به خاطر حمایت کیانیان از پرستویی در سفر به آمریکا چه فحشهایی به او میدادند و یا وقتی به همراه مجیدی داور جشنوارهای با موضوع امام حسین (ع) شد باز هم چه قدر به او حمله کردند یا حتی وقتی گفت من جشنواره را تحریم نمیکنم باز هم چه حمله شدیدی به او شد؛ اما الان با استوری کردن مطلبی، یک شبه کافر و ملحد و… میشود گویی که ناصر طهماسب نعوذبالله معصوم است!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- درگذشت و خاکسپاری ناصر طهماسب در سکوت خبری
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- خبرنگاری که حرفهاش را زندگی میکند
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»