رامبد جوان با بیان اینکه زمان اکران عمومی فیلم جدیدش به بازخوردهای جشنوارهی فجر بستگی دارد، تاکید کرد: «نگار» سینما است و اگر از آن استقبال شود، زبان، رنگ و لحن سینمای ایران میتواند تغییر کند.
به گزارش سینماسینما، کارگردان و تهیهکننده فیلم «نگار» که قرار است ۱۲ بهمن ماه در سومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده شود، در آستانهی رونمایی از فیلمش در گفتوگویی دربارهای اینکه با توجه به فضای متفاوت فیلم «نگار» چه بازخوردهایی را پیشبینی میکند؟ بیان کرد: فکر میکنم، همانقدر که این فیلم برای ما تازگی داشته برای تماشاچی هم تازگی خواهد داشت. فیلم «نگار» یک اثر اجتماعی، رئال یا فیلمی با قصهای یک خطی نیست و به نظرم همه نوع واکنشی خواهد داشت؛ یعنی ممکن است عدهای آن را دوست داشته باشند و عدهای هم اصلا آن را دوست نداشته باشند که اصولا چنین چیزی طبیعی است چون هر چیزی در جهان همین شکلی است و موافق و مخالفهایی دارد.
برای ساخت «نگار» اراده و جرات کردیم
او ادامه داد: این موضوع برای من هم جذاب است به ویژه آنکه ما در این پروژه اراده و جرأت کردیم تا چنین جنس فیلمی بسازیم. پس خیلی خوب است که مخاطبش هم با آن همراه شود و اگر از چنین فیلمی استقبال شود زبان و رنگ و لحن سینمای ما هم میتواند کمی تغییر کند و ژانرهای دیگری هم میتوانند در این سینما فرصت پیدا کنند تا نفس بکشند.
جوان اضافه کرد: به نظرم جور دیگری فیلم ساختن، این مزیت را دارد که حال و هوای سینما را عوض میکند و البته این اتفاق همیشه مخالفانی هم دارد، چون تغییر همیشه مخالفان خود را دارد و از آنجایی که من اولین بارم بود چنین فیلمی میساختم به طور یقین ضعفهایی دارد که بعدا از زبان متخصصان خواهم شنید و حتما آنها را برای فیلمهای بعدی چراغ راهم میکنم.
کارگردان فیلم «ورود آقایان ممنوع» در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد فیلم «نگار» را در اکران نوروزی نمایش دهد؟ گفت: اکران فیلم به آنچه در جشنواره اتفاق میافتد بستگی دارد و باید ببینیم در جشنواره چه برخوردی با فیلم خواهد شد و واکنش تماشاگر عام و خاص (یعنی منتقدان و اصاحب رسانه) چه خواهد بود. حتی باید ببینیم خود جشنواره چه مواضعی نسبت به فیلم دارد و اینها همه برایمان اهمیت دارد؛ آن وقت تصمیم خواهیم گرفت که فیلم را در چه زمانی و چطور اکران کنیم.
دوست دارم فیلم بعدیام از جنس «نگار» باشد
رامبد جوان دربارهی قرارگیری فیلماش در تقسیمبندی گروه «هنر و تجربه» و در پاسخ به اینکه آیا «نگار» را باید یک فیلم تجربی یا هنری دانست؟ اظهارکرد: فکر نمیکنم «نگار» یک فیلم تجربی باشد. البته نمیدانم تجربه با چه مفهومی مطرح میشود ولی به هر حال هر کاری که انجام میدهیم یک تجربهای را به دست میآوریم و فیلم «نگار» فیلمی است که لااقل برای من خیلی تازه است و تا به حال چنین فیلمی نساخته بودم، به همین دلیل برایم به شدت لذتبخش بود و شاید میل بسیار زیادی به ساخت چنین فیلمهایی داشته باشم.
او گفت: قطعا فکر میکنم با تجربهای که در این فیلم به دست آوردهام فیلم بعدیام را هم دوست دارم با استفاده از این جنس روایت و تکنیک در سینما و به شکل قصهای که میتواند ذهن مخاطب را درگیر کند و به فکر بیاندازد، بسازم. حالا اگر اسمش تجربی باشد میتواند در سینمای تجربی قرار گیرد ولی به نظرم فیلم «نگار» یک فیلم حرفهای است، چون تمام عوامل آن حرفهای هستند و با تجربهی زیادی در این فیلم وارد شدند، چه آنهایی که جلوی دوربین بودند و چه آنهایی که پشت دوربین بودند.
«نگار» برای حل معضل اجتماعی نیست
او در پایان با تاکید براینکه «تمام کسانی که در این فیلم همکاری کردند عالی بودند و چند نفر هم فوقالعاده کار کردند» افزود: نمیتوانم به ترتیب اسم ببرم اما فیلمنامهنویس احسان گودرزی، صداگذار حسین ابوالصدق، آهنگساز کریستف رضاعی، تدوینگر بهرام دهقان، فیلمبردار بهرام بدخشانی، طراح صحنه و لباس امیرحسین قدسی و نگار نعمتی و صدابردار وحید مقدسی تلاش زیادی کردهاند تا بهترین کارشان را ارائه دهند و امیدوارم حتما تماشاگران فیلم با هر جنس و اندازهای از سینماگر بودن، به دقتی که اینها در کار خود داشتند توجه کنند.
رامبد جوان گفت: تخصص این افراد به من کمک کرد تا بتوانم فیلمی را که در ذهنم بود و به آن فکر میکردم، بسازم. البته وقتی فیلم دیده شود بیشتر میتوان دربارهی جزئیات صحبت کرد، چون مثلا برای یک پلان که در زمان پیش تولید در نظر داشتم حتما به شکل خاصی باشد، به دلیل آنکه لوکیشن واقعی پیدا نمیشد، دکور زده شد. بنابراین در مجموع فکر میکنم این فیلم دیوانگیهایی دارد که در آن اتفاق افتاده است. امیدوارم تماشاگران از آن لذت ببرند چون به هر حال «نگار» سینماست و این فیلم قرار نیست یک معضل اجتماعی را حل کند یا معضلی را به نمایش بگذارد بلکه یک قصه دارد و فقط آن را تعریف میکند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- «حرف آخر» به هنر و تجربه رسید
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ۷۰ درصد فیلمهای صف اکران به «هنروتجربه» میرسند/ خسارت یک ترافیک!
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزهها گستردهتر میشود
- اعلام شیوهنامه حمایت مالی از مستندسازان/ «هنر و تجربه» تعطیل نمیشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد