فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی هادی باباییفر به چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «بوسان» کره جنوبی راه یافت.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره از ۴ تا ۹اردیبهشت (۲۴ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۵) در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شده و برنده جایزه بزرگ خود را به آکادمی اسکار معرفی میکند.
جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه بوسان (BISFF) از سال ۱۹۸۰ راهاندازی و با معرفی فیلمهای کوتاه متفاوت به سراسر جهان، بهعنوان قطب فیلمهای کوتاه آسیای شرقی شناخته میشود. هدف این جشنواره کشف و معرفی فیلمهای کوتاه متمایز به همه جهان است. جشنواره بوسان مورد تایید آکادمیهای معتبر فیلم جهان از جمله اسکار، بفتا، گویا و آکادمی سینما و تلویزیون کانادا است.
رز طباطبایی و گلاویژ علم بازیگرانی هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداختند.
از دیگر عوامل این اثر میتوان به فیلمبردار: ادیب سبحانی، تدوین: حمید نجفیراد، طراح صحنه و لباس: فراز مدیری، مدیرتولید: سجاد سعیدی، صدابردار: جواد جهانگیری، صداگذار: زهره علی اکبری، تصحیح رنگ: فربد جلالی، استوری برد: نیکی شریفپور، جلوههای بصری: بیتا اخلاقی، عکاس و طراح پوستر: فرهاد همتی، منشی صحنه: مهسا جعفری، برنامهریز: رضا باستانی، مدیر تدارکات: محسن لشکری، تجهیزات: (izoom rental)، پخش بینالملل: دنا رسام و مشاور رسانه: حامد قریب اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنوارههای آمریکایی و انگلیسی
- رقابت آثار کوتاه ایرانی در جشنواره آمریکایی
- حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنوارههای ژاپنی و آمریکایی
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به سه جشنواره مورد تایید اسکار
- «گوسفند» بهترین فیلم کوتاه جشنواره سالمونا شد
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره ایتالیایی
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره کوکی آلمان
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره هلندی
- از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره «برنو ۱۶»
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره کلگری
- «دِرب» هادی محقق فیلم افتتاحیه جشنواره بوسان شد
- «دِرب» هادی محقق در جشنواره بوسان رقابت میکند
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش نسل جشنواره برلین برای فیلم «گوزن»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





