سینماسینما، میزان نوشت: رضا بابک گفت: من شاهد این بودم که کارگردان من را برای بازی می خواست اما به او میگفتند که یا مریضم و یا اصلاً در ایران نیستم در صورتی که اصلاً این طور نبود.
رضا بابک بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره آخرین فعالیتهای خود در عرصه سینما گفت: در حال حاضر مشغول به پروژه خاصی نیستم، البته پیشنهاداتی وجود دارد اما فعلاً بازی در کار خاصی را قبول نکرده ام.
وی در همین راستا ادامه داد: البته فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» را آماده اکران دارم، این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و خوشبختانه بازخوردهای خوبی را به همراه داشت، خود من فیلم را دوست داشتم و احساس می کنم مردم هم فضای فیلم را دوست داشته باشند.
بازیگر فیلم «بنفشه افریقایی» درباره کم کار بودن خود در عرصه بازیگری تاکید کرد: در شرایط فعلی دوست ندارم در مورد سینما حرفی بزنم. واقعیت امر یا پیشنهاد خوب نبود و یا اگر پیشنهادی بود دوست نداشتم در آن بازی کنم. شما یک آمار بگیرید می بینید که طی بیست سال اخیر تعداد بسیار محدودی در سینما بازی داشتهاند. بازیگران این سالها خیلی تکراری شدهاند.
وی درباره حضور برخی عوامل برای انتخاب نقشها در سینما افزود: طی سالهای اخیر مسئولین انتخاب بازیگر وارد سینما شده اند که خواسته و ناخواسته ما را کنار می گذاشتند. حتی من شاهد این بودم که کارگردان من را برای بازی می خواست اما به او می گفتند که یا مریضم و یا اصلاً در ایران نیستم در صورتی که اصلاً این طور نبود.
وی در همین راستا ادامه داد: در گذشته سه یا چهار نفر مسئول انتخاب بازیگر بودند اما الان این تعداد از صدها نفر هم گذشته است. اکثر این افراد گروه های خودشان را دارند و به همین دلیل به ما بازی نمی رسد.
بازیگر سریال “خانه ما” با اشاره به دلتنگی خود برای روزهای پرکاری در تلویزیون خاطرنشان کرد: اگر من فیلم خوبی را از دست داده باشم بدون شک ناراحت می شوم. به عنوان مثال بعد از چریکه تارا قرار بود باز هم در سینما ظاهر شوم اما به خاطر آرایشگاه زیبا نشد. واقعیت اینکه من در سینما ارتباطهای لازم برای گرفتن نقش یا حضور در سینما را نداشتم و این کارها را بلد نبودم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آقای بابک»؛ روایتی انسانی از زندگی هنرمند
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- نمایش «تَرَک عمیق» در جشنواره فیلم آسیایی بارسلون
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- تقدیر از رضا بابک به بهانه آخرین نقشآفرینی در فیلم کوتاه «الکترون»/ سینما خیلی مریض است!
- بازگشت رضا بابک به دنیای تئاتر
- افتتاحیه نمایش “در گوش سالمم زمزمه کن” / گزارش تصویری
- رضا بابک در سالروز تولدش از پروژههای آیندهاش میگوید/ یک نمایشگاه نقاشی همراه با شعر، نمایش و موسیقی
- چهار جایزه اصلی جشنواره سانفرانسیسکو برای «بنفشه آفریقایی»
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





