۱۷۰ اثر مستند برای حضور در شاخه بهترین مستند بلند جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۱۸ به آکادمی اسکار ارسال شدند.
به گزارش سینماسینما، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از ارسال ۱۷۰ اثر متقاضی برای رقابت در شاخه بهترین مستند بلند در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار خبر داد که رکوردی جدید در این شاخه از این جوایز محسوب میشود.
چندین فیلم از میان ۱۷۰ فیلمی ارسالی هنوز در لسآنجلس و نیویورک اکران نشدهاند تا واجد شرایط در شاخه اسکار مستند باشند. تمام این فیلمها باید واجد تمامی شرایط شاخه اسکار بهترین مستند بلند باشند تا در فرآیند رایگیری برای نامزد شدن در این شاخه مورد بررسی قرار گیرند.
یک مستند بلند برای واجد شرایط شناخته شدن جهت حضور در جوایز سینمایی اسکار باید در بازه زمانی تعیین شده حداقل ۷ روز در سینماهای منطقه لسآنجلس و همچنین ۷ روز در سینماهای شهر نیویورک اکران شده باشد.
داشتن نقد فیلم در یکی از روزنامههای نیویورک تایمز یا لسآنجلس تایمز نیز یکی دیگر از شرایط لازم احزار صلاحیت برای حضور در بخش مستند جوایز اسکار است و نقدهای تلویزیونی قابل قبول نیست. فیلمسازانی که قادر به دریافت نقد و بررسی در این روزنامه نیستند میتوانند درخواست خود مبنی بر معافیت از این شرایط را ارسال کنند.
آثار شرکت کننده در شاخه بهترین مستند بلند جوایز سینمایی اسکار میتوانند در سایر شاخههای این جوایز سینمای نیز شامل بهترین فیلم و … شرکت کنند به شرط آن که واحد شرایط خاص هر یک از این شاخهها باشند.
آثار مستند ارسالی توسط اعضای شاخه مستند آکادمی اسکار مشاهده میشوند و با استفاده از یک سیستم رایگیری حرفهای ۱۵ فیلم به عنوان نامزدهای اولیه جوایز اسکار در بخش مستند معرفی میشوند. رای گیری نهایی برای انتخاب ۵ نامزد نهایی نیز تنها میان اعضای فعال و دائم آکادمی صورت میگیرد که تمامی فیلمهای مستند نامزد شده را دیده باشند.
سال گذدشته «اُ.جی ساخت آمریکا» به کارگردانی «ازرا اِدلمن» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند بلند جوایز اسکار شد.
نامزدهای نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۳ ژاویه ۲۰۱۸ (سوم بهمن) اعلام خواهد شد و مراسم اعطای جوایز این رویداد مهم سینمایی نیز روز چهارم مارس (۱۳ اسفند) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت





