رمان «آیلین» نوشته آتوسا مشفق با بازی یکی از بازیگران مشهور هالیوودی جلوی دوربین میرود.
به گزارش سینما سینما به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سینمااکسپرس، آن هتوی و توماسین مک کنزی در اقتباس سینمایی رمان آیلین از آتوسا مشفق، نویسنده سرشناس ایرانی-اوکراینی، با هم همبازی شدند.
ساخت این فیلم در حال حاضر در نیوجرسی آمریکا در حال انجام است.
آیلین رمان اول مشفق است که در سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات پنگوئن منتشر شد و به فهرست ۶ نامزد نهایی جایزه ادبی بوکر راه یافت.
آیلین که به همت مهدی موسوی، کاوان بشیری و گلاره جمشیدی به فارسی ترجمه شده، داستان دختری ۲۴ ساله و غمگین است که در زندان کار میکند و روایتگر اتفاقی که در زمستان سرد سال ۱۹۶۳ در ماساچوست برای این دختر میافتد.
آتوسا مشفق از پدری ایرانی و مادری کروات به دنیا آمده و هماکنون در آمریکا زندگی میکند. این نویسنده جوان از سال ۲۰۱۲ تاکنون با مجله پاریس ریویو همکاری و بسیاری از داستانهای کوتاهش را در این مجله منتشر میکند. مشفق در سال ۲۰۱۳ کمکهزینه تحصیلی دانشگاه استنفورد را به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ برای کتاب مکگلو در فهرست نهایی جایزه بوکر قرار گرفت.
وی در سال ۲۰۱۶ و برای کتاب آیلین موفق به دریافت جایزه بنیاد همینگوی شد. از این نویسنده چندین مقاله نیز در مجله نیویورکر منتشر شده است.
مشفق نویسندهای شناختهشده در جهان ادبیات غرب است و برخی از نامزدهای جایزه منبوکر مانند دیزی جانسون و پاتریک دوویت و همچنین دیوید سداریس در مصاحبههایی که با رسانههای غربی مانند لیتهال و نیویورک تایمز داشتهاند آثار مشفق را برای خواندن پیشنهاد دادهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
- طراح لباس برنده اسکار در گذشت
- کیانو ریوز همبازی آنجلینا جولی در یک فیلم ابرقهرمانی شد
- حادثه بار دیگر دامنگیر عوامل فیلم «جیمز باند» شد
- هریسون فورد: «ایندیانا جونز» بدون من میمیرد
- بنیسیو دلتورو بازیگر «جوخه انتحار» میشود؟
- انتقاد مریل استریپ از رواج رفتارهای ضدمردانه
- بررسی درجهبندی سنی فیلمها/ از هالیوود تا سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





