رمان گرافیکی «تخت جاویدان» توسط انتشارات هورخش منتشر شد.
پیشفروش نسخه فیزیکی رمان گرافیکی «تخت جاویدان» با قصهای خیالی درباره اسکندر مقدونی و کابوسهایش از امروز سهشنبه ۶ آبان آغاز میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش، رمان گرافیکی «تخت جاویدان»، هشتمین جلد از رمانهای گرافیکی استودیو انیمیشن هورخش با نویسندگی آیدا نوشالی و تصویرگری کیاوش پارسا و حمید برغانی است که روایتی از سرگذشت اسکندر مقدونی، پس از به آتش کشیدن تخت جمشید و آخرین تلاشهایش برای دستیابی به حیات جاودان است.
در این رمان گرافیکی مخاطب شاهد داستانی خیالی از رویارویی اسکندر با کابوسهایش است. در جریان این داستان سعی شده است تا تخت جمشید، تاریخچهی آن و برخی حقایق تاریخی بازگویی شوند.
در خلاصه داستان رمان گرافیکی «تخت جاویدان» آمده است که؛ «اسکندر در پی فتح ایران و تخت جمشید، به دنبال یافتن آب حیات است. او با اعتماد به دختر داریوش سوم، رکسانا که اکنون اسیر اوست برای دست یافتن به حوضچهی آب که در دالانهای کاخ هدیش پنهان شده است راهی خرابههای باقیمانده از آن میشود، اما ماجرا آنطور که انتظار داشته است پیش نمیرود…»
رمان گرافیکی «تخت جاویدان» در ادامه انتشار رمانهای گرافیکی انتشارات هورخش بعد از مجموعه چهارجلدی «جمشید»، مجموعه دوجلدی «ارشیا» و رمان گرافیکی «ضحاک» منتشر میشود.
کیاوش پارسا، طراحی جلد، ملیحه بیدکی فلیان، لرتینگ و کیا طاهری، ویراستاری این رمان گرافیکی را بر عهده داشتهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در اولین حضور بینالمللی؛ «ژولیت و شاه» در جشنواره فانتزیا نمایش داده میشود
- غزل شاکری صداپیشه «ژولیت و شاه» شد
- انیمیشن «نغمه برگها» و ۱۰ جایزه بینالمللی
- راهیابی انیمیشن «گنج اژدها» به یک جشنواره آلمانی
- اشکان رهگذر داور جشنواره تَف شد/ مستر کلاس کارگردان «آخرین داستان» در جشنواره یونان
- اشکان رهگذر داور جشنواره «فانتازیا» شد
- انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» به میفاپیچز جشنواره انسی راه یافت
- رونمایی از پوستر انگلیسی انیمیشن سینمایی «گنج اژدها»
- بازدید علیرضا رضاداد از استودیو هورخش
- آغاز عرضه آنلاین انیمیشن کوتاه «جبیر»
- پخش دو انیمیشن کوتاه ایرانی در اسپانیا
- نسخه کارگردان «آخرین داستان» به شکل محدود عرضه میشود
- عرضه اینترنتی مستند «داستانِ آخرین داستان» + تیزر
- نمایش انیمیشن کوتاه «اچ ۲ هوپ»، در سیگراف آسیا
- فراخوان اولین مسابقه کمیک انتشارات هورخش منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





