اردوان زینیسوق گفت: ما با ساخت مستند «پندوم»، به وضوح سادگی گفتار و زندگی مردم منطقه کهگیلویه را روایت میکنیم.
به گزارش سینماسینما، وی که با مستند «پندوم» در بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، درخصوص روند تولید این فیلم اظهار کرد: من در کهگیلویه متولد شدم و کودکی و نوجوانیام در جمع مردم این منطقه سپری شده است. به قول همولایتیام مرحوم «حسین پناهی» مظلومیت و سادگی مردم این دیار با فلسفه و حکمتی درهم آمیخته است که با هر نگاهی و از ویزور هر دوربینی که به آن نگاه کنی، موج مظلومیت را خواهی دید.
وی ادامه داد: «پندوم» در سه دوره زمانی، قبل از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ایام تبلیغات کاندیداهای مجلس و نه ماه پس از پایان انتخابات، تصویربرداری شد. در این فیلم انتخابات بهانهای برای دیدن مردم منطقه در یک شرایط خاص و حضور حداکثری آنها در تمام اتفاقات با کمترین توقعها است.
زینیسوق پیرامون سختیهای تولید این مستند توضیح داد: بیشترین مشکلات تولید در ایام انتخابات بود که برخی حاضر به کمترین همکاری با گروه تصویربرداری هم نبودند. همچنین هجوم مردم منطقه به سمت دوربین و تلاش برای حرف زدنهای تکراری، تمرکز را از گروه سلب میکرد؛ چرا که مردم، هر دوربینی را دوربین صداوسیما متصور میشدند! همچنین ورود به ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداها هم ممکن نبود و گاهی اوقات با مقاومت و ممانعت آنها مواجه میشدیم.
گفتنی است که مستند «پندوم» برای نخستین بار در بخش مستندهای کوتاه یازدهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده خواهد شد.
عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: اردوان زینیسوق، تصویربردار: وکیل زعفرانی، صدابردار: حمید فرزاد، تدوینگر: مریم شاپوریان، تهیهکننده: کیوان کثیریان و اردوان زینیسوق، تهیه شده در: موسسه فرهنگی هنری هفت رخ معاصر
*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند/ «چگونه رابطه داشته باشیم»، برنده جایزه اصلی
- معرفی برندگان ۲ بخش جشنواره کن
- جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح شد/ استقبال فرانسویها از جانی دپ
- نمایشنامهخوانی در سه شب متوالی؛ «چُلاقِ آینیشمان» در تماشاخانه استاد انتظامی خوانده میشود
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





