به گزارش سینماسینما، عبدالرضا اکبری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره ورود لابی بازی در عرصه بازیگری گفت: این روزها هرشخصی که با تهیه کننده و یا کارگردان آشنا باشد برای نقشها انتخاب میشود و اکثریت بازیگران بر اساس تواناییهای خودشان جلوی دوربین قرار نمیگیرند.
او در همین راستا ادامه داد: شاید عجیب باشد، اما نقشهای خوب سینمایی در قالب مهمانیهای شبانه تقسیم میشود. بخشی از قضیه بر عهده تهیه کننده و کارگردان است، اما نباید فراموش کرد که این بازیگران هستند که در این مهمانیها شرکت میکنند تا در نقشها انتخاب شوند.
بازیگر «مزد ترس» در خصوص حضور نابازیگران در سینما اشاره کرد: هر چند شاید در دورهای برخی نابازیگران و افراد مبتدی وارد سینما میشوند و حتی چهره میشوند، اما عمر این درخشش طولانی نیست، زیرا بابت دریافت نقشها حق بسیاری از بازیگران واقعی را پایمال کرده اند.

اکبری درباره یک شبه پولدار شدن برخی بازیگران اظهار کرد: این افراد از همان زمانی که نقش دریافت میکنند یا اثری را در حال پخش روی آنتن دارند به واسطه عنوان خود و نقشهایی که دارند به هر طریقی کسب در آمد کرده و این قصه هر روز ادامه دارد و کسی هم نیست که با این سوء استفاده از نام هنرپیشه و هنرمندانی که شرافتمندانه زندگی میکنند دفاع کند.
بازیگر سریال «آنام» با نقد وضعیت موجود در سینما خاطرنشان کرد: وضعیت موجود در عرصه بازیگری مایه تاسف است و به سختی میتوان جلوی آن را گرفت. باید در اصلاح این وضعیت قانون و سختگیریهایی اعمال شود تا هر کسی جلوی دوربین و در قالب نقش قرار نگیرد. متاسفانه این روزها از طریق پول و ارتباطات کسانی در آثار بازی میکنند که هیچ قابلیتی از جهت استعداد، بازی، بیان و چهره برای ایفای نقش ندارند.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «آتش سرد» در روزهای پایانی تصویربرداری
- «نفس بکش زمین» به آنتن رسید/ عبدالرضا اکبری در نقش محیطبان
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- عبدالرضا اکبری: نظارتی بر نحوه تقسیم نقشها بین بازیگران وجود ندارد
- ابراز تعجب مهدی پاکدل از «خشونت بیش از حد جوانان»
- سرقت از بازیگران در مراسم تشییع پیکر جمشید مشایخی
- روایت مهدی صباغزاده از جمشید مشایخی/ او بسیار حرفهای و آرام بود
- دیدار نوروزی وزیر ارشاد با داریوش اسدزاده/ بازیگر پیشکسوت درباره خیابان لالهزار کتاب مینویسد
- چرا محمدعلی کشاورز مدتهاست که بازی نمیکند؟
- مرگ بازیگر سرشناس در غربت
- بازگشت رابعه اسکویی به صحنه نمایش
- بازیگر «غلامرضا تختی» چگونه از مشاور املاکی به سینما رسید؟
- انتقاد بهرنگ علوی از تکرار نقشها در تلویزیون
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





