مهدی صباغزاده با بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از جمشید مشایخی در ذهن دارد، تاکید کرد که او دانشمند، آرام و با شخصیت بود.
به گزارش سینماسینما، جمشید مشایخی بازیگر باسابقه سینمای ایران نیز دنیای هنر و سینمای ایران را ترک کرد تا تنها خاطرات شیرینی شخصیتهایی که به آنها جان بخشیده بود در ذهن علاقهمندان و دوستداران این هنرمند به یادگار بماند، نقشهایی متفاوت و ماندگار که سالهای سال در تاریخ سینمای ایران به نیکی از آنها یاد خواهد شد، از کمالالملک و رضا خوشنویس «هزاردستان» تا خان دایی «قیصر».
مهدی صباغ زاده کارگردان باسابقه سینما که سابقه همکاری با جمشید مشایخی را در فیلم سینمایی «گمشده» در سال ۶۴ دارد، درباره همکاری با این هنرمند و خاطراتی که از او به یادگار دارد، گفت: «واقعا از درگذشت آقای مشایخی متاثر و متاسف شدم، او مرد بسیار عاقل، دانشمند، آرام و باشخصیتی بود. از هم نشینی با او و تمام ویژگیهایش بسیار لذت بردم و خاطرات خیلی خوبی از او به یاد دارم. به جامعه هنری درگذشت ایشان را تسلیت میگویم و امیدوارم که غم آخرشان باشد. به هر حال چارهای نیست و رسم روزگار است که آدمها میآیند و میروند.»

او درباره همکاری با مشایخی در «گمشده» نیز توضیح داد: «پدر خانواده بود ایشان و نقش اساسی در زندگی شخصیت اصلی داشت، خیلی راحت و روان با ایشان همکاری داشتم، هیچ مشکلی باهم نداشتیم. ایشان در آرامش کارشان را انجام دادند و بسیار حرفهای بودند.»
جمشید مشایخی پس از تحمل مدتی بیماری، شامگاه سهشنبه ۱۳ فروردین، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش دوم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی با مهدی صباغزاده کارگردان با سابقه سینما و تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»/ بخش اول
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- محمد متوسلانی از جمشید مشایخی میگوید/ خاطراتی از رودخانه و جکوزی
- برای اولین جشن تولد بدون جمشید مشایخی
- شکستی زیبا از ادبیات!/ نگاهی به فیلم «شازده احتجاب»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی برگزار شد / همه عمر دیر رسیدیم
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری ۲
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





