در هفته گذشته فقط فیلم سینمایی نقش و نگار به اکران اضافه شد و تغییر خاص دیگری در فیلمهای در حال اکران رخ نداد.
به گزارش سینماسینما؛ “خبر خاصی نیست” به کارگردانی و تهیهکنندگی مرتضی شایسته که از حضور بازیگرانی همچون رضا کیانیان، افسانه بایگان، رویا تیموریان و امیرحسین آرمان بهره برده است و به جز سینما هویزه مشهد سالن دیگری در شهرستانها را در اختیار ندارد؛ پس از یک هفته اکران تنها ۲۱میلیون فروش داشته که میانگین فروش روزانه این فیلمِ تجاری را باید حدود ۳ میلیون تومان تخمین زد.
“آدم باش” به کارگردانی و تهیهکنندگی مجید جوانمرد و با بازی اکبر عبدی، امین حیایی و نیوشا ضیغمی نیز که در شرایطی مشابه از نظر تجاری بودن، زمان اکران و تعداد سالن با “خبر خاصی نیست” قرار دارد؛ بیش از سه برابر این فیلم فروش داشته است.
“شکاف” ساخته کیارش اسدیزاده و “بوفالو” به کارگردانی کاوه سجادی حسینی نیز فیلم هایی هستند که دو هفته اکران خود را پرکردهاند. این دو فیلم ازحالوهوایی متفاوت برخوردارند و این تفاوت در آمار فروششان هم مشهود است.
“شکاف” با بازی پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، بابک حمیدیان و هانیه توسلی به دلیل فرم و محتوایش توانایی ارتباط با مخاطب گستردهتری را دارد و فروشی حدود ۲۰۰ میلیون تومان را ثبت کرده است.
فیلم دیگر با نام “بوفالو” با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی و هومن سیدی در ساختاری متفاوتتر ساخته شده و دایره مخاطبانش نیز تنگتر است. فروش این فیلم که مخاطبان خاص برای تماشایش به سینما میروند تاکنون ۲۵ میلیون تومان بوده است.
“پی ۲۲” به کارگردانی حسین قاسمیجامی پس از سه هفته ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. “در مدت معلوم” ساخته وحید امیرخانی پس از یک ماه اکران فروش خود را به یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان رسانده است. “حکایت عاشقی” ساخته احمد رمضانزاده باوجود حضور بهرام رادان در گیشه ناکام بوده و بعد از حدود ۴ هفته فروش ۷۷ میلیون تومانی داشته است.
“شیفت شب” به کارگردانی نیکی کریمی، “این سیب هم برای تو” ساخته سیروس الوند و “ناهید” آیدا پناهنده همزمان اکران خود را آغاز کردند که در این میان فیلمِ نیکی کریمی با فروش یک میلیارد و سی میلیونی موفقتر و “ناهید” با ۳۲۸ میلیون تومان فروش ضعیفتر عمل کرده است. فیلم سیروس الوند نیز پس از هفت هفته اکران ۵۷۷ میلیون تومان فروش داشته است. “جامهدران” حمیدرضا قطبی نیز پس از دو ماه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان فروخته است.
انیمیشن “شاهزاده روم” به کارگردانی هادی محمدیان پس از هفتاد روز نمایش همچنان تخت گاز میفروشد و میزان بلیتفروشی خود را به سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون تومان رسانده است.
فیلم “محمد رسولالله” سالنهایی را در پردیسهای مهم پایتخت در اختیار دارد و میان شهرستانها نیز اصفهان، اراک، تبریز، مشهد، قم، گرگان و کرج همچنان در حال نمایش آن هستند. فروش این فیلم پس از نزدیک به پنج ماه ۱۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان بوده است.
“نقش نگار” ساخته علی عطشانی و “تتل و راز صندوقچه” به کاگردانی وحید گلستان که با مشارکت وزارت آموزش و پروش و بنیاد سینمایی فارابی در ژانر کودک ساخته شده نیز از روز گذشته اکران خود را آغاز کردند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ به نیمه راه رسید/ نگاهی به مدعیان جایزه نخل طلا
- وقتی طرح افطار تا سحر هم رونق را به گیشه سینماها باز نمیگرداند/ چرا سینماها بی فروغ شدند؟
- فروش ۶۵۰ میلیونی«بدون تاریخ، بدون امضا» در دو روز/ «آینه بغل» به مرز ۱۹ میلیارد رسید
- “آینه بغل” از مرز ۱۴ میلیارد تومان فروش گذشت
- «خالتور» پنج میلیاردی شد/ تازهترین آمار فروش فیلمها
- از «فروشنده» تا «نهنگ عنبر۲»/ ۱۱ فیلم با فروش بیش از ۱۰ میلیارد در سینمای ایران
- شروع خوب «قاتل اهلی» کیمیایی در اکران/ تازهترین آمار فروش فیلمها
- اعلام آمار فروش نخستین روز اکران «خانه دختر»
- «اکسیدان» ۱۰ میلیاردی میشود/ تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده
- وضعیت سینمای ایران در پنج ماه نخست سال/ فروش بیشتر تماشاگر کمتر
- رکوردی که به نام «نهنگ عنبر۲» ثبت شد/ آخرین آمار فروش فیلمهای روی پرده
- آخرین آمار فروش فیلمهای بر پرده/ اکسیدان خوب میفروشد
- «نهنگ عنبر۲» به باشگاه ۱۰ میلیاردیها پیوست
- سینما در انتظار شروع اکران ویژه ماه رمضان/ «نهنگ عنبر۲» در صدر جدول فروش
- جدیدترین آمار فروش فیلمهای روی پرده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار