فیلمبرداری فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیهکنندگی سیدامیر سیدزاده به پایان رسید.
به گزارش سینماسینما، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیه کنندگی سیدامیر سیدزاده پس از حدود یک ماه در لوکیشنهای تهران به پایان رسید تا دومین فیلم بلند سینمایی لطفی پس از تجربه «روایت ناپدید شدن مریم» وارد مرحله تدوین شود.
لطفی همچون تجربه گذشته خود سراغ ایدهای متفاوت در داستان و فرم رفته است و یکی از نکات قابل توجه این فیلم، روایت داستان از زاویه دوربینهای مدار بسته و نگاه استعاری به تنهایی انسان و حریم شخصی در جامعه است که چالشهای بسیاری به همراه دارد.
«ریست» برای حضور در جشنوارههای معتبر خارجی و داخلی آماده میشود و رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «احساس میکنم دیوونه شدم…یه جورایی به تمام دوربینهای مداربسته که دارن آدم رو کنترل می کنن حساسیت پیدا کردم … اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس میکنم پشت همه این دوربینا یه نفره … یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می کنه!»
عوامل «ریست» عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمدرضا لطفی، تهیهکننده: سیدامیر سیدزاده، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه جو، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علی گراکویی، تدوین: بابک قائم، مدیر تولید: محمد سیدزاده، جانشین تولید: حامد آزادی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: مرجان بقایی، گرافیست: علی قدیمی، عکاس: رامونا میریان و مشاور رسانهای و مدیر روابط عمومی: میثم محمدی.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تعارض» از دیدگاه منتقدان/ به دنبال روایتی جدید
- معرفی اعضای جدید هیات مدیره و بازرس انجمن منتقدان سینما
- داوران هفتمین آیین نوشتار سینمای ایران معرفی شدند
- محمدرضا لطفی دبیر هفتمین جشن نوشتار سینمای ایران شد
- سید امیر سیدزاده: پروانه ساخت میدهند اما خبری از تولید نیست/ نه بودجه هست نه مخاطب!
- «ریست» به قدیمیترین جشنواره روستایی در کرهجنوبی میرود
- «تعارض» راهی ایتالیا میشود
- روایتهای چندگانه از یک رویداد/ نگاهی به فیلم «روایت ناپدید شدن مریم»
- بهاره کیانافشار به «خانه شیشهای» پیوست
- فوبیاهای یک مرد تنها/ نگاهی به فیلم «تعارض»
- در میزگرد چالشهای اکران آنلاین در سینمای ایران مطرح شد/ چالش اصلی، قانون کپیرایت
- «ریست»، در مراحل پایانی فنی
- «ریست» برای حضور در جشنواره فجر آماده میشود
- پرسه سرطان در وادی هنر ایران! سرطان چه کسانی را از ما گرفت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





