محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی با انتشار پیامی کسب افتخارهای تازه برای سینمای ایران در جشنوارههای فیلم مسکو و ونیز را تبریک گفت.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در پیام تبریک رییس سازمان سینمایی با اشاره به دستاوردهای بزرگ سینمای ایران در عرصه رویدادهای بینالمللی در تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی آمده است: «تداوم موفقیت هنرمندان عزیز سینمای ایران در جشنوارههای بینالمللی نشان میدهد که خورشید سینمای شریف ایران، همچنان درخشان است. باعث خرسندی است که سینماگران ایرانی، همچنان حضوری موثر در عرصه بینالملل دارند و منادی پیام فرهنگ غنی ایرانی با محوریت اخلاق، انسانیت و عدالت هستند. هنرمندان تربیت یافته در بستر سینمای پس از انقلاب، که برغم بدخواهیها و شیطنتهای دشمنان این سرزمین، نه میخواهد و نه قرار است الگوهای از پیش ترویج شده را دنبال کنند. سینمایی سلامت، موفق و زنده که میتواند پیام ایران سرفراز و امیدوار را به گوش جهانیان برساند.
آثار سینمایی که از طریق مجاری قانونی به جشنوارهها راه مییابند، علاوه بر کسب موفقیتهای جشنوارهای، به شکلی حرفهای وارد بازار بینالمللی شده و گسترش مخاطبان و گشایشهای اقتصادی را برای سینما به همراه میآورند. امروز برای ما، ورود به بازار و بازاریابی بخش مهمی از اقتصاد سینماست که در آن حوزه باید پیشرفت داشته باشیم. به امید روزهای خوش برای خانواده بزرگ سینمای ایران، به آقایان: بهروز شعیبی، هومن سیدی و محسن تنابنده تبریک میگویم و آرزومندم افتخارهای بینالمللی سینمای شریف ایران مصون از گزند کژاندیشان و بدخواهان مستمر باشد.»
گفتنی است پگاه آهنگرانی، بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم مسکو شد و لیلا حاتمی که امسال یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز بود، جایزه سالانه «زن در سینما» را از روزنامهنگاران سینمایی ایتالیا دریافت کرد. جعفر پناهی نیز برای فیلم «خرس نیست» جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز را به خود اختصاص داد.
همچنین جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مسکو نیز به نسیم ساخته حمیدرضا قاسمی اهدا شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- بهروز شعیبی: ما هیچ تیتری برای ممنوعیت نگذاشتیم/ «بدون چالش بودن فیلمها» اتفاق خوبی برای جشنواره نیست
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ چهارمین دوره Cinema&Arts به دو هنرمند ایرانی جایزه داد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- «درون امیر» حضور کسی را که نیست، رقم میزند
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- تظاهرات گسترده در جشنواره ونیز برای حمایت از مردم غزه
- «سه رخ»؛ وقتی گاو جاده زندگیات را میبندد
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره فیلم ونیز هک شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





