در پی انتشار خبری در خبرگزاری «تسنیم» درمورد ورود فیلم سینمایی «گشت ۲» به بازار قاچاق و اتهاماتی که این رسانه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد کرد، سازمان سینمایی با صدور بیانیه ای نسبت به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما ،خبرگزاری «تسنیم» با انتشار خبری، علت توزیع گسترده نسخه قاچاق «گشت ۲» را انتقاد سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده این فیلم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده و نوشته بود: «دقیقاً پس از انتقاد سعید سهیلی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسخه قاچاق فیلم وارد فضای مجازی و به صورت گسترده توزیع شد.» به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی سازمان سینمایی هم با صدور بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: بر خلاف مطلب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم به هیچ عنوان ارتباطی بین قاچاق نسخه فیلم «گشت ۲» با اعتراض آقای سعید سهیلی نویسنده و کارگردان آن نسبت به اظهارات جناب آقای دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد. در همه رسانه ها منعکس شده است که ذینفعان فیلم اعلام کرده اند که منشا قاچاق فیلم واحد بازرگانی صدا و سیما بوده است. این بیانیه ادامه می دهد: پس از مطلع شدن از قاچاق فیلم، کمیته صیانت از آثار سینمایی به وظایف ذاتی خود در پیگیری حقوق سینماگران ایران عمل کرده که گزارش آن از طریق موسسه رسانه های تصویری منتشر می شود. در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان سینمایی به هر دلیل و از هر منبعی که فیلم های سینماگران ایران مورد هجوم قرار گیرد وظیفه خود می داند که در کنار صاحبان فیلم و خانه سینما، پیگیر حقوق حقه آنان باشد و انتظار داشت آن خبرگزاری محترم نه تنها از انتشار تهمت به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب خبر خودداری کند، بلکه پیگیر حقوق سینماگران باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





