شروین احمدی مدیر پردیس سینمایی گلدن اسکرین که یک پردیس سینمایی در جنوبی ترین نقطه تهران است با اشاره به اینکه در این پردیس سینمایی فیلم های کمدی طرفداران بیشتری دارد، به «شرق» گفت: «این پردیس سینمایی مخاطبان خاص خودش را دارد. در این سینما هم کمدی طرفداران بیشتری دارد. البته استقبال از فیلم های کمدی باعث نمی شود فیلم های اجتماعی یا هنر و تجربه را اکران نکنیم. با این حال در بین همه شکل فیلمی که اینجا نمایش داده می شود، کمدی اقبال بیشتری دارد».
به گزارش سینماسینما ، او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «قیمت بلیت سینماها در تمام نقاط تهران یکی است. با این تفاوت که عمدتا مخاطبان سینما در جنوب شهر سالن های استاندارد با تصویر، صدا و صندلی های خوب ندارند. در جنوب تهران معمولا سینمای مدرن نمی بینیم، اما در این مدت که میزبان علاقه مندان سینما شدیم، نمودار فروش گیشه صعودی است».
احمدی ادامه داد: «قیمت بلیت سینماها در صورت افزایش، باز برای سینماها سودده نیست. در حال حاضر به جز چند سینما که در فهرست فروش اول کشور هستند، باقی سینماها صرفا کار فرهنگی می کنند. سینماها با این قیمت بلیت نمی توانند خرج و دخلشان را تامین کنند. به همین دلیل باز به دولت وابسته می شوند. اینکه دولت به آنها یارانه ای دهد تا هزینه های سینما را تامین کنند. در نهایت این ارقام فروش بلیت عددی نیست که مجموع آن به سینماداران کمک کند. در همین سینما، علی رغم افزایش قیمت بلیت، هر روز تا ساعت سه تا پنج بعدازظهر نیم بهاست و استقبال از فیلم ها دقیقا به دلیل همین نیم بها بودن بلیت است. باید پذیرفت افزایش قیمت بلیت سینما نسبت به تورمی که در کشور تجربه می کنیم، چیزی نیست. زمانی بلیت شش هزار تومانی می فروختیم و دلار هزار تومان بود. حالا با این تورم حساب کنید که بلیت سینما در حالت واقعی باید چقدر افزایش داشته باشد؟».
احمدی ادامه داد: «سال به سال سینمادار ضرر بیشتری متحمل می شود، درصورتی که سینمادار تجهیزات سالن را به دلار می خرد. قیمت یک پروژکتور معمولی چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است و هر دو سال یک بار نیاز به تعویض دارد. با این هزینه ها افزایش قیمت بلیت ناچیز است».
فرشته فکری از دیگر مدیران سینما هم در صحبت هایش تاکید کرد که با توجه به شرایط اقتصادی منطقه ای که سینما در آن بنا شده تصمیمات دیگری برای فروش بلیت به مخاطبان در نظر گرفته شده است. او افزود: «با اینکه سینما نسبتا تفریح ارزان قیمتی است، بسیاری از مخاطبان ما اولین بار است که قدم به سالن سینما می گذارند، بنا بر شرایط تصمیم گرفتیم دو روز در هفته نیم بها باشیم و در زمان پیک سینما -پنجشنبه و جمعه- ساعات ۹ و ۱۰ شب چهار ردیف بالا از قیمت ۶۰ تا ۸۰ تومان تغییر داده می شود و باقی صندلی ها با بلیت ۶۰ تومانی عرضه می شود. واقعیت این است که دوست نداشتیم در این مجموعه افزایش قیمت بلیت داشته باشیم. ولی برای ادامه حیات سینما و ماندن در فهرست سینماهای مدرن ما هم باید این تغییر قیمت را در گیشه لحاظ کنیم».
او ادامه داد: «با در نظر گرفتن سطح اقتصادی منطقه، تغییراتی در قیمت بلیت اعمال کردیم؛ چراکه در ابتدای تاسیس این سینما مخاطب چندانی نداشتیم، اما به مرور ارتباط مخاطب با سینما شکل گرفت و این روند روز به روز بهتر شده است و دوست نداریم با تغییرات ناگهانی این ارتباط با مخاطب قطع شود».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ساخت سینما برای مردمی که از داشتن سینمای خوب محروم مانده اند
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
- ماجرای سرو قلیان در اکران خصوصی یک سینما! / در صورت تکرار مدیر سینما عزل میشود
- آغاز اکران بعد از غروب/ برنامه تعطیلی سینماهای تهران در روز دوشنبه ۱۶ دی اعلام شد
- منتفعین متحد میشوند؛ فشار شدید برای توقف ساخت سالن سینما برای مردم پایتخت!
- یادداشتی کوتاه برای غصه خوردن/ بیش از هزار شهر ایران سینما ندارد
- شرق تهران صاحب سالن سینمایی مدرن میشود
- پنج میلیارد تومان هزینه بازسازی یک پردیس!
- جدل بر سر اکران فیلم خارجی ادامه دارد / منجی یا تیر خلاص
- تخلف پردیسهای سینمایی در اکران/ وقتی منفعت گیشه مخاطبان را سرگردان میکند
- برف گیشهی سینماها را سرد کرد
پربازدیدترین ها
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با دبیر بخش ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن/ ما کشف میکنیم
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- تایید حکم ۸ سال حبس برای رسولاف
آخرین ها
- در شب «مهرداد اسکویی» چه گذشت؟
- نمایشی با محوریت جنبشی«میتو» با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- نگاهی به ظاهر جدید؛شنل پیروز می شود یا دیور؟
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- تایید حکم ۸ سال حبس برای رسولاف
- فیلم کوتاه «یک روایت دقیق» در جشنواره ایتالیایی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- فراخوان چهاردهمین دورهی جوایز ایسفا منتشر شد
- جایزه نتپک به «گیج گاه» رسید
- حضور «باگ» در جایزه آکادمی دانشجویی اسکار
- صدداستان؛ برنامه تازه سوینا/ انتشار سه داستان کوتاه با صدای باران کوثری
- اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانههای ایران مشخص شدند
- آکتور ایرانی در شبکه آرته فرانسه
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- تقدیر ویژه جشنواره اوبرهاوزن از فیلم کوتاه ایرانی
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- «عمو ماهیگیر» روی صحنه عمارت نوفللوشاتو
- حضور همراه اول در نمایشگاه بینالمللی اینوتکس ۲۰۲۴
- شکایت آموزش و پرورش از «افعی تهران»
- جزئیاتی تازه از داستان فیلم محمد رسولاف/ زندگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران در «دانه انجیر مقدس»
- دعوت گروه «فقر پشت پردهها» برای اعتصاب/ حقوق و بیمه کارکنان، چالش مدیران جشنواره کن
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- مدیرکل هنرهای نمایشی استعفا داد
- راهیابی «آمرغ» به جشنواره آسیای جنوبی مونترال
- حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران