فیلم “سایه روشن” به کارگردانی فرزاد موتمن از جمله آثار تازهای است که با بازی محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی به نمایش در میآید.
به گزارش سینما سینما، این فیلم که پیش از این در جشنواره سی و دوم فیلم فجر به نمایش در آمده بود، بعد از دو سال انتظار از روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه در گروه هنر و تجربه اکران خود را آغاز میکند.
“سایه روشن” داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک میکند که حافظهاش را به دست آورد.
این فیلم که تهیه کنندگی آن بر عهده سید جمال ساداتیان است، یک تریلر عاشقانه است که روایتی غیر خطی دارد و محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری و سونیا اسپهروم در آن به ایفای نقش میپردازند.
موتمن این فیلم را پیش از «خداحافظی طولانی» ساخته است اما تاکنون به نمایش درنیامده است دو سال پبش در بخش “نوعی تجربه” جشنواره فجر اکران شد.
فرزاد مؤتمن پیشتر درباره فیلم “سایه روشن” که آن را یک تریلر روان شناسانه میداند، گفته است: این فیلم را با عشق و علاقه ساختم و خیلی دوستش دارم. این فیلم شاید سختترین تجربه سینمایی من به حساب بیاید و باید بگویم دیگر به سراغش نمیروم. برای ساختن آن عذاب توأم با لذت را پشت سر گذاشتم و با وجود همه خاطرههای خوب، دیگر به آن خانه قدم نمیگذارم.
عوامل سازنده این فیلم که پخش آن به عهده “بشرا فیلم” است، به شرح زیر هستند: نویسنده: امیر افشار، کارگردان: فرزاد موتمن، مدیر فیلمبرداری:پیمان شارمانفر، صدابرداری: رضا تهرانی، محمد علیزاده شالچی،
چهره پردازی : ایمان امیدواری،طراح صحنه : افسانه صرفه جو ،طراح لباس : رعنا امینی، صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی،حمید نجفی، موسیقی : رسول پور سنگری، تدوین : ژیلا ایپکچی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان : علی تیموری، مشاور روانکاو: دکتر سید حسین مجتهدی، منشی صحنه: پانته آ حسینی، بازیگران : محمد رضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری، سونیا اسپهرم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- نسخه ویژه نابینایان «بوتیک» با صدای شقایق فراهانی منتشر میشود
- با رفع توقیف پس از ۳ سال؛ «مهمانی از کارائیب» برای اکران عمومی آماده میشود
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- پایان نقشآفرینی شقایق فراهانی در «عقرب عاشق»
- فیلمبرداری «خاطرات بندباز» به پایان رسید
- «شبگرد» آماده نمایش شد + عکس
- فیلم کوتاه «پنجاه سال عشق» به جشنواره کن ورد راه پیدا کرد
- پایان فیلمبرداری «شبگرد» موتمن
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- «شبگرد» در روزهای پایانی فیلمبرداری/ انتشار اولین تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





