فیلم تازه اصغر نعیمی که سال گذشته جلوی دوربین رفته بود با طی مراحل فنی آماده نمایش شد و به تازگی پروانه نمایش آن صادر شده است.
فیلم “سایه های موازی” عاشقانه ای غیر متعارف و مبتنی بر پیچیدگی های شخصیتی و متنی است. فیلمی که بعد از “پل خواب” اکتای براهنی دومین اقتباس امسال سینمای ایران از اثار داستایوفسکی است. اصغر نعیمی در گفتگو با “سینما” درباره شکل گیری فیلم “سایه های موازی” گفت: به نظرم درسینمای ایران بی مهری زیادی به اقتباس های ادبی شده و همیشه در پس ذهنم یکی از داستان های مورد علاقه ام برای اقتباس، داستان نازنین داستایوفسکی بود و انرژی زیادی صرف شده تا فضای این داستان از قرن نوزدهم به ایران امروز منتقل بشود.
اصغر نعیمی در ادامه درباره تولید این فیلم گفت: عمده ترین چالش تولید برای من انتخاب بازیگران بود و یکی از اتفاق های جذابی که در این فیلم افتاده این است که ابوالفضل پورعرب بعد از ۸ سال با “سایه های موازی” به سینما باز می گردد و نقش متفاوت و غیر منتظره ای در این فیلم دارد. اتفاق خوب دیگر بازی شهاب حسینی در این فیلم است و سوپراستاری از نسل فعلی در کنار سوپر استاری از نسل قبل در “سایه های موازی” حضور دارد. آقای سیامک صفری دیگر بازیگر این فیلم است و سمیرا حسن پور نقش “نازنین” یعنی نقش زن اصلی این فیلم را بازی می کند و خیلی برای اجرای خوب و در ست این نقش تلاش شده است.
اصغر نعیمی در گفتگو با “سینما” فیلم “سایه های موازی” را تجربه متفاوتی در مسیر فیلمسازی اش دانست و گفت: این فیلم با سرمایه خصوصی و بر عکس فیلم های مدعی مستقل به معنای واقعی تولید مستقلی داشتته و حتی آقای توکل نیا وام هم برای ساخت این فیلم وام هم نگرفته است.
منبع: روزنامه سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





