تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران سخن گفت.به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور با اشاره به روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران گفت: مدتی است ساخت فیلمهای مشترک میان سینمای ایران و دیگر کشورها آغاز شده که امیدوارم این اتفاق مثبت به جهت تاثیراتی که می تواند در عرصه سینما داشته باشد، استمرار یابد. البته سینماگران ایرانی پیش از این در برخی از لوکیشنها در کشورهای دیگر آثاری را تولید کرده اند که این به معنای تولید مشترک نیست.
تهیهکننده «ملبورن» افزود: آنچه ما در «سلام بمبئی» انجام دادیم یک تولید مشترک بود که از همان ابتدا برنامه ریزی مشترکی برای آن تدوین کرده بودیم.
وی با اشاره به اینکه در روایت داستان هم از نظرات هندیها بهره بردهاند، بیان کرد: ما حتی در حوزه روایت نیز از نقطه نظرات هندی ها استفاده کردیم و میشود گفت که داستان اثر به طور مشترک میان طرفین نوشته شده است. این موضوع در انتخاب عوامل، بازیگران و لوکیشن نیز مصداق داشت که این تجربه می تواند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد.
نوروزبیگی ادامه داد: این تولید مشترک فارغ از همه جذابیت هایی که داشت، به دلیل اینکه اولین تجربه ما بود سختی های خود را هم داشت. وقتی لوکیشن در ایران باشد ما چشم بسته می توانیم کارها را جمع کنیم اما تولید کار در خارج از کشور مشکلات خاص خود را داشت که از آن جمله می توان به پرداخت های دلاری، نوع مالیات ها و آداب و رسوم خاص هندی ها اشاره کرد.
تهیه کننده «پرسه در مه» در بخش دیگر صحبتهایش توضیح داد: تقریبا سه روز مانده به تولید متوجه شدیم که گروه سازنده هندی چهار برابر گروه ایرانی جمعیت دارد که ما بر اساس قوانین مرسوم صنفی سینمای هند باید این شرط را رعایت می کردیم که این به طور طبیعی هزینه ها را افزایش می داد. البته همین موضوع مدیریت ماجرا را سخت کرد ولی خوشبختانه با تیمی که بسته شده بود از پس مشکلات بر آمدیم.
نوروزبیگی درباره پیش بینی خود از نظر منتقدان درباره فیلم «سلام بمبئی» گفت: هدف گذاری ما از همان ابتدا روی مخاطب عام بوده است. «سلام بمبئی» یک فیلم موزیکال است که خانواده ایرانی هم در آن داستان جذابی می بینید، هم موزیک می شنود و هم بخشی از زندگی جاری خود را می بیند. البته شاید بخشی از منتقدان که به سینمای تجاری توجه دارند به این فیلم نیز توجه کنند.
این ملودرام عاشقانه داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند…
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- ابهامات تازه برای یک فیلم/ آیا بودجه ۱۵۰ میلیاردی «برادران لیلا» صحت دارد؟
- تهیهکننده فیلم مطرح کرد؛ امکان توقیف «برادران لیلا» وجود دارد؟
- انتقاد تند پرویز پرستویی از تهیهکننده فیلم «بی همه چیز»/ حیف که خستگی کار در تنمان ماند
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی، تهیهکننده فیلم «بیهمه چیز» (بخش دوم)/ برداشتهای متفاوت از فیلم، نشانه موفقیت آن است
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی تهیهکننده «بیهمه چیز» (بخش اول)/ حوزه هنری خواستهای داشت که به پایان فیلم آسیب میرساند
- انتقاد شدید تهیه کننده فیلم بی همه چیز از حوزه هنری
- سینماسینما/ نوروزبیگی انتشار هرگونه فراخوان برای حضور در پشتصحنه سریال «میدان سرخ» را تکذیب کرد
- سعید روستایی فیلم «برادران لیلا» را میسازد
- سینماسینما/ واکنش جواد نوروزبیگی به انتشار خبری درباره کنار گذاشتن کارگردان سریال «میدان سرخ»
- فیلمبرداری «هِرمان» به پایان رسید
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- فیلمبرداری فیلم «آهنگ دو نفره» آغاز شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





