مدیرکل هنرهای نمایشی طی احکامی جداگانه مدیر «کانون نمایشهای آئینی و سنتی»، مدیر «اداره برنامههای تئاتر» و سرپرست «امور بینالملل» این اداره کل را منصوب کرد.
به گزارش سینماسینما، شهرام کرمی طی احکامی جداگانه علیاصغر راسخراد را به عنوان مدیر «کانون نمایشهای آئینی و سنتی»، محسن امیری را به مدیریت «اداره برنامههای تئاتر» و رقیه وکیلیآذر را به عنوان سرپرست «امور بینالملل» منصوب کرد.
در بخشی از متن حکم علیاصغر راسخراد آمده است: «اداره کل هنرهای نمایشی در راستای اهداف کلان فرهنگی و هنری و برای نیل به هویت بومی و ملی و ضرورت توسعه تئاتر در برنامهریزی و سیاستگذاری، توجه جدی به نمایش ایرانی را یکی از ضرورتهای مهم و اثرگذار دانسته و برای فعالیت موثر در این موضوع اهمیت ویژه قائل خواهد بود.» علیاصغر راسخراد بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر است که در سابقه او علاوه بر فعالیتهای مختلف هنری، عناوینی چون مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی، کارشناس مسئول هماهنگی تئاتر استانها و مدیر اداره برنامههای تئاتر وجود دارد. او جایگزین داوود فتحعلیبیگی در مدیریت کانون نمایشهای آئینی و سنتی شده است. در تقدیرنامه ویژه مدیرکل هنرهای نمایشی از سالها فعالیت موثر استاد فتحعلیبیگی برای بر عهده داشتن مسئولیت کانون نمایشهای آئینی و سنتی تقدیر شده است.
بخشی از حکم محسن امیری به این شرح است: «در دوره جدید فعالیت «اداره برنامههای تئاتر» ضرورت دارد ضمن توجه به ساخت و ساز ساختمان قدیمی تا افتتاح این مکان به عنوان یکی از مراکز موثر تئاتری، در حوزه کانونهای تخصصی، تحقیق، پژوهش، آموزش و به خصوص نمایشنامهنویسی به عنوان یک بخش بنیادی و برگزاری رویدادهای نمایشی، نقش آن مجموعه بیش از گذشته تعریف و اجرا شود.» محسن امیری فارغالتحصیل هنرهای نمایشی و کارگردان تئاتر که در سابقه او مسئولیت شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وجود دارد با حکم شهرام کرمی جایگزین علیاصغر راسخراد در این مسئولیت شد.
در بخشی از حکم شهرام کرمی برای انتصاب رقیه وکیلیآذر آمده است: «هنر نمایش در ایران اسلامی به مدد تلاش هنرمندان و حمایت و توجه متولیان فرهنگی و هنری، بسیار فراتر از مرزها را تجربه کرده و اینک نیاز است تا بستری برای معرفی قابلیتهای ارزشمند آن ایجاد شود. اهمیت و حساسیت ارتباطات بینالمللی به ویژه در حوزه هنر و در شکل خاص، تئاتر بر کسی پوشیده نیست. معرفی توان و قابلیتهای ارزشمند نمایش ایران به جهانیان و برقراری ارتباط سازنده برای تبادل تجربیات و دستاوردهای هنری با سایر کشورها میبایست سرلوحه برنامهها و فعالیتهای حوزه بینالملل اداره کل هنرهای نمایشی باشد.» رقیه وکیلیآذر فارغالتحصیل زبان انگلیسی است که در سابقه او بیش از دو دهه فعالیت در زمینه امور بینالملل هنرهای نمایشی وجود دارد. او به عنوان کارشناس مسئول امور بینالملل در بیشتر رویداهای بینالملل و جشنوارههای تئاتر مشارکت داشته است. رقیه وکیلیآذر جانشین دکتر سعید اسدی و به عنوان سرپرست «امور بینالملل اداره کل هنرهای نمایشی» منصوب شد.
شهرام کرمی در تقدیرنامهای از فعالیت و مدیریت دکتر سعید اسدی در طول بر عهده داشتن مسئولیت امور بینالملل تشکر کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- تالارهای نمایشی و سینماها چه روزهایی تعطیل است؟
- گزارشی از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- برنامه تعطیلی کلیه سالنهای نمایش اعلام شد
- اعلام تاریخ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
- با یاد درگذشتگان؛ سایت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «دیدارو» در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد؛ تماشای تئاتر به شیوه واقعیت مجازی به حقیقت پیوست
- بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تعویق افتاد
- رقابت ۷ نمایش خیابانی کودک و نوجوان در جشنواره بیست و هفتم
- نگاهی به نمایش «شاعر» / در ستایش دل آگاهی و نکوهشِ کژرفتاری
- آثار حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
- درک درستِ یک متن دشوار/ نگاهی به نمایش «هیچ کس جیمی نمیشه»
- جهل و جبر/ نگاهی به نمایش «اون و اراذل کوچه پشتی یا از پیراهن دموکراسی خون میچکد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





