یار و همراه بیست و پنج ساله کیارستمی برای ساخت فیلمی به یادبود او به یک قرنطینه خود خواسته می رود تا «۷۶ دقیقه و پانزده ثانیه با عباس کیارستمی» را به جشنواره ونیز برساند.
به گزارش سینماسینما، سیف الله صمدیان عکاس،فیلمبردار و کارگردان سینما، درباره فیلم«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» که قرار است برای یادبود این سینماگر فقید به سفارش جشنواره ونیز بسازد،گفت:هنوز در حال ساخت این فیلم هستم که عملا کار ناممکنی است ولی باید تا بیست و پنج روز دیگر تمام شود.
او تصریح کرد: البته این کار حداقل به شش ماه زمان نیاز دارد چون باید تصاویر مربوط به بیست و پنج سال رفاقت و همکاری بازدید و انتخاب شود. کار پیچیدهای است و به همین خاطر قصد خروج از تهران را دارم تا خودم را در قرنطینهای قرار بدهم که بتوانم فیلم را به پایان برسانم.
صمدیان تصریح کرد: هنوز چیزی از ساختار فیلم مشخص نشده و انتخاب تصاویر و تدوین آنها به شکل همزمان ادامه دارد.
به گفته صمدیان، شاید ویژگی اصلی و مهم فیلم «۷۶دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» این باشد که نخستین فیلم-پرترهای است که قرار نیست کسی دربارهی کیارستمی حرفی بزند یا آثارش را نقد و بررسی کند و حتی تصویری از فیلمهایش نشان داده شود.
«۷۶دقیقه و ۱۵ثانیه با عباس کیارستمی» یک اشاره بسیار ساده سینمایی است به ۷۶سال و ۱۵روز زندگی این جهانی عباس کیارستمی.
در مراسمی که یک روز قبل از انتقال کیارستمی به تهران در خانه شعر پاریس از سوی دوستان و دوستداران ایرانی و فرانسوی کیارستمی برگزار شده بود، احمد کیارستمی در معرفی سیفاله صمدیان برای سخنرانی دربارهی پدرش، به حاضران گفت، او (صمدیان) کسی است که پدرم در طی سی سال گذشته، آرامترین و مطمئنترین لحظات را در مقابل دوربینش داشت.
سیفاله صمدیان در فیلمهای «آ ب ث آفریقا»، «جادهها» و «پنج»، بهعنوان تصویربردار با عباس کیارستمی همکاری داشته است.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار