سینماسینما، علی پاکزاد- پیمان قاسم خانی می گوید: در جشنواره فیلمهای کمدی همواره مظلوم واقع می شوند اما این شرایط در زمان اکران کاملا متفاوت است و اگر دو میلیون نفر یک فیلم را ببینند زلزله ای برای آن خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، پیمان قاسم خانی بعد سالها فعالیت در حوزه فیلمنامه نویسی، اولین فیلم بلند خود را راهی جشنواره سی و پنجم کرد. «خوب، بد، جلف» اولین ساخته قاسم خانی است و پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد و سام درخشانی در آن نقش آفرینی می کنند.
پیمان قاسم خانی کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره اولین تجربه اش در فیلمسازی گفت: «اگر به مصاحبه های سال ها قبل من دقت کنید، یعنی همان زمانی که وارد سینما شدم اعلام کردم که فقط و فقط به نیت فیلمسازی وارد این حوزه خواهم شد. اما متاسفانه در این سالها کمی تنبل شدم. بیشتر وقت من به نویسندگی گذشت. راستش دیگر یادم رفت که باید فیلمساز می شدم (خنده).»
او ادامه داد: «همه این سالها درباره فیلمسازی و چگونگی ساخت یک فیلم خوب تامل کردم. مایل بودم فیلمی بسازم که مردم از دیدن آن لذت ببرند. امیدوارم مخاطبان بعد از دیدن فیلم من با حال خوبی سالن را ترک کنند. «خوب، بد، جلف» می توانست کارگردانی بهتری داشته باشد. من در حد توانم فیلم ساختم و همین که بسیاری از دوستان بعد از دیدن این فیلم در جشنواره حال خوبی داشتند برای من کافی بود.»
کارگردان فیلم «خوب، بد، جلف» درباره دغدغه هایش گفت: «اگر بخواهیم همواره به دغدغه ها فکر کنیم دیگر نمی توانیم فیلم بسازیم. این فیلم می توانست ضعیف باشد و در عین حال هم امکان این وجود داشت که فیلم قوی لقب بگیرد. عموما سعی می کنم به دغدغه ها اهمیتی ندهم. «خوب، بد، جلف» تمام شد اکنون به فکر کار بعدی هستم.»
قاسم خانی درباره بحث ممیزی و اعمال آن در فیلمش گفت: «متاسفانه هفت مورد اصلاحیه داشتیم. یعنی هفت شوخی ما شامل بحث ممیزی شد. مجبور شدیم که قسمتهایی از فیلم را حذف کنیم . البته در روند داستان تاثیر گذار نبود ، ولی به عنوان کارگردان اثر از این موضوع ناراحت شدم.»
او درباره ساخت فیلم جدیدش گفت: «فیلم بعدی قطعا متفاوت خواهد بود. باز هم شوخی و طنز را در آن خواهیم دید . قصد دارم یک کمدی سیاه بسازم. ساخت فیلم اول برای یک کارگردان بسیار حائز اهمیت است. اکنون می دانم برای ساخت فیلم دوم چه کارهایی را نباید انجام دهم. فیلم بعدی تا حدودی عجیب وغریب نیز خواهد بود. البته فیلمی که امروز درباره آن صحبت می کنم را چهار سال دیگر خواهم ساخت. تصور من درباره سینما این است که مردم باید فیلمی ببینند که حالشان را خوب کند. اکنون به حدی بیرون از سینما درد و مشکلات وجود دارد که ترجیحا بهتر است در سالن سینما اوقات خوبی را سپری کنیم و از فیلمی که می بینیم لذت ببریم . اما به هر حال نمایش فیلمهای تلخ و ساخت آنها نیز ارزشمند است و جایگاه خود را دارند.»
قاسم خانی درباره اکران فیلم «خوب، بد، جلف» گفت: « بسیاری عقیده دارند که این فیلم را باید چند بار دید. به همین دلیل فکر نمی کنم نمایش « خوب، بد، جلف» در جشنواره باعث شود که از مخاطبان ما کم شود . تصور می کنم این فیلم از استقبال خوبی برخوردار شود. اگر یک فیلم را دو میلیون نفر ببینند قطعا زلزله ای برای آن خواهد بود. ما جا برای تماشاگران زیاد داریم ؛ درضمن به هیچ وجه علاقه ای برای بازی در فیلم خودم نداشتم زیرا کسانی که در این فیلم حضور داشتند، همه به نحو احسن نقششان را ایفا کردند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- ما اشتباهی شدیم!
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- قاتل بروسلی روی پرده سینماها
- مدیران پیر و زنان سینماروی بدپوشش
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- افزایش ۴۱ درصدی مخاطب و ۵۱ درصدی فروش فیلمها در فروردین ۹۷
- اکران فیلم خارجی در سینماها محقق میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد