شهرام شاهحسینی، حامد بهداد و محمد شایسته برای نمایش این فیلم در جشنواره بینالمللی فیلم توکیو به این کشور سفر کردهاند. «خانه دختر» در بخش رقابتی این رویداد حضور دارد که به گفته شایسته، این فیلم در توکیو در سه نوبت به نمایش درآمد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.
برگزارکنندگان بیست و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم توکیو برای این دوره از جشنواره ۷۰ فیلم از سینمای ایران را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت فیلم خانه دختر برای نمایش و رقابت در اصلیترین بخش این فستیوال پذیرفته شد. این فیلم تنها فیلم ایرانی بود که در بخش مسابقه
بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو نمایش داده شد. این فیلم در میان ۱۶ فیلم سینمایی پذیرفته شده از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، امریکا، ژاپن و… در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت میپردازد.
فیلم خانه دختر به تهیهکنندگی محمد شایسته است که در سال ۹۳ ساخته شد. این فیلم داستان دختر دانشجویی در آستانه ازدواج است که درست در روز عقد اتفاقی برایش رخ میدهد و قصه فیلم از اینجا رقم میخورد. منصور با بازی حامد بهداد و بهار با بازی رعنا آزادیور نقش این زوج را بازی میکنند و ابتدای این فیلم دوستان دانشجوی بهار با بازی پگاه آهنگرانی و باران کوثری مشغول خرید و آماده کردن خود برای این عروسی هستند که شخصی به آنها اطلاع میدهد بهار فوت کرده است و مراسم عروسی برگزار نمیشود.
حضور سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم توکیو که یکی از ۱۲ جشنواره بینالمللی بزرگ دنیا و از مهمترین جشنوارههای فیلم آسیاست سابقهای طولانی دارد. نخستین حضور سینمای ایران در این جشنواره به سال ۱۹۹۱ برمیگردد؛ نخستین سالی که جشنواره بینالمللی فیلم توکیو برگزاریاش را به صورت سالانه آغاز کرد و فیلم «هامون» داریوش مهرجویی جایزه سوم این جشنواره را کسب کرد. «بادکنک سفید» جعفر پناهی در سال ۱۹۹۵ موفق شد جایزه بزرگ این جشنواره را دریافت کند. این اتفاق دو سال بعد در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «مسافر جنوب» پرویز شهبازی هم تکرار شد. پرویز شهبازی با دریافت جایزه بزرگ این جشنواره به نام آشنایی از سینمای ایران در جشنواره توکیو تبدیل شد.
جایزه بهترین دستاورد هنری برای فیلم «یک روز بیشتر» بابک پیامی در سال ۲۰۰۰ و جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم «زیر نور ماه» رضا میرکریمی در سال ۲۰۰۱ ادامه جایزههای مهمی بودند که از این جشنواره نصیب سینمای ایران شد. «قاعده تصادف»، «بدون مرز» و «ملبورن» مهمترین فیلمهایی هستند که در دو دوره قبلی جشنواره بینالمللی فیلم توکیو نمایش داده شده و مورد توجه داوران این جشنواره قرار گرفتهاند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت






بیا خرمشهر نگاه کنید نیاز نیست زیاد بررسی کنید داغون داغون