پرویز شهبازی گفت: حضور «مالاریا» در جشنواره ونیز از این منظر حائز اهمیت است که فیلم فرصت پخش جهانی پیدا میکند و به اقتصاد آن کمک میشود.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان که فیلمش موفق به حضور در جشنواره ونیز شده است با بیان اینکه بعضی وقتها قضاوتهای عجولانه و در شکل ناراحت کنندهاش، غیر مسوؤلانه می تواند مسیر فیلم سازی یک سینماگر را به کلی منحرف و حتی او را نابود کند، اظهار کرد: اتفاقی که در مورد مایکل چیمینو فقید افتاد و حجم حمله ها بعد از نمایش فیلم «دروازه بهشت» به حدی بود که چیمینو اعتماد به نفساش را به کلی از دست داد.
وی ادامه داد: سینماگر با استعدادی که با فیلم دومش «شکارچی گوزن» یکی از شاهکارهای همیشگی تاریخ سینما را خلق کرده بود. چیمینو هرگز نتوانست از زیر بار این شکست ظاهری بیرون بیاید و تقریبا از دست رفت. جنبهی تاسفآور این داستان این است که یکی دو سال پیش و اگر اشتباه نکنم در فستیوال ابوظبی، جایی که خود چیمینو هم حضور داشت و برایش بزرگداشت گرفته بودند، منتقدان اعلام کردند که درباره فیلم «دروازه بهشت» اشتباه شده است و این فیلم واقعا با ارزش است. زمانی که خیلی دیر بود و چیمینو با ساخت آثار تجاری فرسنگها از خود فاصله گرفته و مرده بود!
کارگردان فیلم «نفس عمیق» تاکید کرد: امیدوارم جریانهای جدید فیلمسازی، فیلمهایی اصیل که تلاشهای نوآورانه میکنند، در کنار آثار معمول و محافظهکار که وجودشان ضروری است، مورد حمایت و توجه منتقدان مسؤول و علاقهمندان جدی سینما در ایران قرار بگیرد.
فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان یکی از فیلمهای بخش رقابتی “افقها” در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ انتخاب شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدون اصلاحیه؛ «رکسانا» پروانه نمایش گرفت
- «رکسانا»؛ فیلمی که دردها را فریاد میزند
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- نوری بیلگه جیلان و سه سینماگر دیگر در تهران مسترکلاس برگزار میکنند
- جشنواره فیلمهای ایرانی در تورنتو
- همزمان با روز ملی سینما؛ عرضه نسخه مرمتشده «نفس عمیق» در نمایش خانگی
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- گفتوگوی سینمایی نسلها/ نگاهی به مستند «موج نو»
- نمایش «رکسانا» در بخش مسابقه جشنواره فیلم دریای سرخ
- یسنا میرطهماسب و زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگران جشنواره توکیو شدند
- حضور گسترده فیلمهای ایرانی در معتبرترین جشنواره سینمایی آمریکای لاتین
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






واقعا باید از پرویز شهبازی پرسید چگونه………….این فیلم الکن از پس این کار برمی آید….!!!؟