مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، مباحث مطرح شده در فیلم «یک روز بخصوص» که با موضوع اهدا و پیوند عضو در حال اکران است را مغایر با واقعیتها دانسته، تولید چنین فیلمهایی را باعث ضربه به فرهنگ نوپای اهدای عضو خواند و مراتب اعتراض و شکایت خود را به وزارت ارشاد اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، دکتر کتایون نجفیزاده، رییس انجمن اهدای عضو ایرانیان، فیلمنامه یک روز بخصوص را برگرفته از عدم اطلاعات کافی نویسنده دانسته و گفت: این فیلم با اشاره به دلالی قلب هیچگونه پایه و اساس علمی ندارد، زیرا قلب در شرایط خاص و تنها از فرد مرگ مغزی قابل اهداست. اهدای عضو از مرگ مغزی نیز کاملا تحت نظر دولت و وزارت بهداشت در بیمارستانهای دولتی-دانشگاهی انجام میشود و تخصیص، توسط وزارت بهداشت صورت میگیرد و هیچگونه باندبازی و پارتی بازی در این بخش جای ندارد.
او با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان به عنوان نماینده جامعه پیوند و اهدای عضو کشور مراتب اعتراض و شکایت خود را به وزارت ارشاد اعلام کرده است، گفت: در جشنواره فجر طی نامهای خواستار توقف اکران این فیلم از جناب آقای ایوبی شدیم و تا امروز هم پیگیر این مساله بودیم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.
نجفیزاده با اعلام اینکه در حال حاضر سالیانه حدود ۸۰۰۰ مرگ مغزی در کشور اتفاق میافتد و کمتر از ۱۰۰۰ نفر به اهدای عضو میرسند، گفت: رکن اساسی افزایش آمار اهدای عضو فرهنگسازی در کشور است که بخش عظیمی از آن از طریق رسانهها صورت میگیرد و متاسفانه تولید فیلمهای این چنینی جز ضربه به این فرهنگ نوپا، اثر دیگری ندارند.
بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، وی در ادامه یادآور شد: فرهنگ اهدای عضو در کشور به علت نوپا بودن در معرض آسیبهای فراوانی قرار دارد. به همین علت فعالیت فرهنگی در این حوزه نیازمند نظرات کارشناسی متخصصان آن است.
به گفته مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، همانگونه که به وزارت ارشاد اعلام گردیده، انجمن اهدای عضو ایرانیان آماده هرگونه همکاری با فیلم نامهنویسان، تهیه کنندگان و کارگردانان جهت ارایه مشاوره رایگان و تصحیح فیلم و فیلم نامه های مرتبط در اسرع وقت و با کمترن تغییر ممکن میباشد و افراد میتوانند جهت دریافت این مشاورهها به سایت www.ehda.center مراجعه کرده یا با شماره ۸۸۱۹۰۱۸۰ تماس بگیرند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش اسعدیان در پی شکایت انجمن اهدای عضو ایرانیان
- فرهاد اصلانی در پاسخ به سینماسینما/ سینمای ما امروز سیاسی شده است
- گفته های همایون اسعدیان درباره انتخاب مصطفی زمانی و اختلاف با فرهاد اصلانی
- همایون اسعدیان در گفتوگو با سینماسینما / اکران فیلم اجتماعی در نوروز ریسک است
- نشست «یک روز بخصوص»/مسئولیت اجتماعی باعث ساخت فیلم شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





