خانواده «اویل کنیول» بدلکار معروف آمریکایی رکورددار گینس به خاطر اقتباس بدون مجوز از شخصیت وی در طراحی یکی از کاراکترهای داستان اسباببازی ۴، از شرکت دیزنی شکایت کردند.
به گزارش سینماسینما به نقل از تارنمای روزنامه نشنال، کِلی کنیول پسر اویل کنیول مدعی است شخصیت دوک کابوم در چهارمین قسمت از انیمیشن داستان اسباببازی که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، با اقتباس از شخصیت پدرش ساخته شده است.
وی در همین راستا هفته گذشته شکایتنامهای را در دادگاه فدرال لاس وگاس تنظیم و دیزنی را به استفاده بیاجازه از نام و شهرت اویل کنیول متهم کرد.
کنیول بدلکار مشهور آمریکایی است که با ۴۳۳ شکستگی رکورد بیشترین شکستگی استخوان را در کتاب رکوردهای گینس در اختیار دارد. از نمایشهای معروف وی میتوان به پرش با موتورسیکلت از روی فواره کاخ سزار در لاسوگاس و یک ردیف اتوبوس در استادیوم ومبلی لندن اشاره کرد.
براساس شکواییه خانواده کنیول، کمپانی پیکسار که زیرمجموعه دیزنی است آگاهانه و بدون اجازه کاراکتر کابوم را از روی شخصیت این بدلکار معروف ساخته است، هرچند در خود انیمیشن به نام وی اشارهای نمیشود.
کلی کنیول با انتشار بیانیهای گفت: اویل کنیول میلیونها نفر را در سراسر جهان به هیجان نیاورد، استخوانهایش را نشکست و زخمی نشد که دیزنی بتواند پول به جیب بزند.
کنیول در سال های فعالیت خود، در بیش از ۷۵ مورد پرش با موتورسیکلت، جراحتهای جدی برداشت اما سرانجام در ۶۹ سالگی بر اثر بیماری ریوی درگذشت.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





