صبا کمالی گفت: امروز از بازیگر ایده نمیخواهند و البته بازیگر هم ایدهای ندارد؛ چرا که اصلا دانشی ندارد تا ایدهپردازی کند.
به گزارش سینماسینما، صبا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون، درباره معیار و ملاک جوانان تازهکار برای ورود به حیطه بازیگری گفت: خیلی خوب است که تنها داشته جوانان برای این حرفه در ابتدای کار علاقه است؛ ولی با شرایطی که حرفه ما امروز دارد، علاقه نمیتواند تنها ملاک باشد. متاسفانه ملاک اصلی این روزها پول است. کسی که پول دارد، میتواند در این حوزه کار کند؛ بین آن چیزی که باید باشد و آن چیزی که اتفاق میافتد زمین تا آسمان فاصله است و استعداد آخرین مسئلهای است که به آن توجه میشود. زمانی که انتخاب بازیگران براساس کسب دانش، تجربه، علاقه و استعداد باشد باارزش است اما در شرایط امروز، بازیگر در حد یک عروسک است. از بازیگر ایده نمی خواهند و آن بازیگر هم ایدهای ندارد، چرا که اصلا دانشی ندارد تا ایدهپردازی کند.
کمالی در خصوص دلیل گزیدهکاری خود اظهار داشت: مشکل خاصی وجود ندارد و اگر مشکلی هم باشد، یک بحث کلی است و آن اینکه بسیاری از هنرمندان گرفتار عدم امنیت شغلی و بی عدالتی هستند.
او همچنین درباره ملاک خود برای انتخاب نقش در فیلم یا سریال اظهار داشت: آنچه برای من اولویت دارد کلیت متن و نقشی است که قرار است، بازی کنم. در مرحله بعد مسئله مالی و عوامل گروه است. اگر در گروه فیلمسازی آدمهای درستکار و هنرمند وجود داشته باشند، بنده با افتخار و اشتیاق کامل با چنین گروهی کار خواهم کرد، در غیر این صورت وسواس به خرج می دهم.
بازیگر سریال «خوشنشینها» در خصوص علاقه به فعالیت در عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون تصریح کرد: هیچکدام از این عرصهها برای من تفاوتی نمیکند و هیچکدام از دیگری نازلتر نیست. هر کدام بر دیگری برتریهایی دارد. مثلا فیلمی که در سینما ساخته میشود، اگر کار خوبی باشد، ماندگار میشود یا در تلویزیون که خیلی فراگیر و مردمی است، دیده خواهد شد. تئاتر نیز همانند سوزنی است که در پوست تماشاگر فرو میرود. ولی من به خاطر داشتن لیسانس تئاتر، این عرصه را دوست دارم.
بازیگر «کیف انگلیسی» درباره انتخاب دوباره بازیگری گفت: البته؛ صد در صد اگر دوباره به گذشته برمیگشتم، بازیگری را انتخاب می کردم. ولی با شناختی که الان نسبت به حرفه خود و شرایطش پیدا کردم، ممکن بود در برداشتن قدمهایم بیشتر دقت کنم و پازلهایم را با دقت بیشتری میچیدم.
کمالی در پایان در خصوص فعالیتهای اخیرش گفت: من در حال حاضر مشغول بازی در یک فیلم سینمایی و تهیهکنندگی یک تئاتر هستم. این اولین پروژه من در تئاتر با عنوان «بر پهنه دریا» است. زنگ افتتاحیه آن توسط علی نصیریان زده شده است و اجرای آن از بیست و پنجم آذر ماه با حضور عکاسان و خبرنگاران آغاز شد. این نمایش بر اساس یک نمایشنامه معروف به همین نام نوشته شده و برگزیده جشنواره آیینی سنتی است. استاد علی نصیریان در تایید این نمایش و اجرا دستخطی را به من دادند که در فضای مجازی منتشر کردم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





