عزتالله انتظامی که در بخشهایی از فیلم «شب» رسول صدرعاملی در حرم امام رضا(ع) به ایفای نقش پرداخته است، از این فیلم به عنوان یکی از بهترین تجربههای دوران بازیگریاش یاد کرد و گفت: فیلم قصه قشنگی داشت و خیلی آن را دوست داشتم و کاری حسی بود.
آقای بازیگر با یادآوری خاطرات حضورش در این فیلم اظهار کرد: «شب» آخرین همکاریام با خسرو شکیبایی بود و این بازیگر با وجود اینکه در زمان بازی در این فیلم، بیمار بود اما از همه ما بهتر کار میکرد.
وی ادامه داد: زمان فیلمبرداری، خسرو در شرایط بد بیماری بود و من میترسیدم جواب ندهد اما از همه ما بهتر کار میکرد و معرکه بود و در واقعه یکی از زیباترین کارهایش را در این فیلم به یادگار گذاشت، من کارهای زیادی در کنار خسرو داشتم و این فیلم هم افتخاری بود تا بار دیگر برای آخرینبار در کنار هم باشیم.
عزتالله انتظامی در ادامه درباره این روزهایش گفت: به شدت مریض هستم و حال خوبی ندارم.
داستان فیلم «شب» که در سال ۱۳۸۶ ساخته شد در مشهد میگذرد و در بخشهایی نیز شاهد حضور شخصیتهای فیلم در حرم مطهر امام رضا (ع) و تحول شخصیتی آنها هستیم.
گروهبان جوان با بازی امین حیایی که در آستانه ازدواج با دختر مورد علاقهاش است باید خلافکار باسابقه و فراری با بازی عزتالله انتظامی را به زندان بازگرداند، اما بارش شدید برف، نقل و انتقال را با اشکال مواجه و یا متوقف کرده است. گروهبان چارهای ندارد تا صبح روز بعد را با زندانیاش در مشهد بگذارند، او به سختی جایی را برای اقامت در یک میهمانپذیر پیدا میکند. در ادامه شب اما گروهبان مسموم و توسط مالک میهمانخانه با بازی زندهیاد خسرو شکیبایی به بیمارستان منتقل میشود، مهمانخانهچی که مرد میانسال پاکدلی است به خلافکار پیر اعتماد میکند تا او بتواند پیرزنی را که مشتاق سلامتی همسر بستریاش در بیمارستان است، به زیارت امام رضا (ع)ببرد. پیرمرد باز میگردد اما از زندانی خبری نمیشود. گروهبان و میهمانخانهچی در اوج پریشانی و ناامیدی به بارگاه امام پناه میبرند تا آرامش بگیرند. اما زندانی نیز تحت تأثیر زیارت خود از فرار منصرف و بازمیگردد.
منبع:ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





