عزتالله انتظامی که در بخشهایی از فیلم «شب» رسول صدرعاملی در حرم امام رضا(ع) به ایفای نقش پرداخته است، از این فیلم به عنوان یکی از بهترین تجربههای دوران بازیگریاش یاد کرد و گفت: فیلم قصه قشنگی داشت و خیلی آن را دوست داشتم و کاری حسی بود.
آقای بازیگر با یادآوری خاطرات حضورش در این فیلم اظهار کرد: «شب» آخرین همکاریام با خسرو شکیبایی بود و این بازیگر با وجود اینکه در زمان بازی در این فیلم، بیمار بود اما از همه ما بهتر کار میکرد.
وی ادامه داد: زمان فیلمبرداری، خسرو در شرایط بد بیماری بود و من میترسیدم جواب ندهد اما از همه ما بهتر کار میکرد و معرکه بود و در واقعه یکی از زیباترین کارهایش را در این فیلم به یادگار گذاشت، من کارهای زیادی در کنار خسرو داشتم و این فیلم هم افتخاری بود تا بار دیگر برای آخرینبار در کنار هم باشیم.
عزتالله انتظامی در ادامه درباره این روزهایش گفت: به شدت مریض هستم و حال خوبی ندارم.
داستان فیلم «شب» که در سال ۱۳۸۶ ساخته شد در مشهد میگذرد و در بخشهایی نیز شاهد حضور شخصیتهای فیلم در حرم مطهر امام رضا (ع) و تحول شخصیتی آنها هستیم.
گروهبان جوان با بازی امین حیایی که در آستانه ازدواج با دختر مورد علاقهاش است باید خلافکار باسابقه و فراری با بازی عزتالله انتظامی را به زندان بازگرداند، اما بارش شدید برف، نقل و انتقال را با اشکال مواجه و یا متوقف کرده است. گروهبان چارهای ندارد تا صبح روز بعد را با زندانیاش در مشهد بگذارند، او به سختی جایی را برای اقامت در یک میهمانپذیر پیدا میکند. در ادامه شب اما گروهبان مسموم و توسط مالک میهمانخانه با بازی زندهیاد خسرو شکیبایی به بیمارستان منتقل میشود، مهمانخانهچی که مرد میانسال پاکدلی است به خلافکار پیر اعتماد میکند تا او بتواند پیرزنی را که مشتاق سلامتی همسر بستریاش در بیمارستان است، به زیارت امام رضا (ع)ببرد. پیرمرد باز میگردد اما از زندانی خبری نمیشود. گروهبان و میهمانخانهچی در اوج پریشانی و ناامیدی به بارگاه امام پناه میبرند تا آرامش بگیرند. اما زندانی نیز تحت تأثیر زیارت خود از فرار منصرف و بازمیگردد.
منبع:ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





