عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کاراکترهای هنری سیگار به دست در آثار نمایشی بهیقین موجب اشاعه این امر در جامعه میشوند، گفت: صداوسیما و وزارت فرهنگ باید چارچوب مشخصی را در این خصوص تعریف کنند.
به گزارش سینماسینما، محمداسماعیل سعیدی در گفتوگو با خانه ملت با انتقاد از کشیدن سیگار در فیلمها و سریالهای مختلف توسط هنرمندانی که طرفداران بسیاری در میان جوانان دارند درخصوص آسیبهای اجتماعی و فرهنگی پیرامون این مسئله گفت: متاسفانه سن استفاده از دخانیات در کشور پایین آمده به همین دلیل ضروری است دستگاهها مختلف فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با گسترش این معضل وارد میدان شوند و در این بین رفتار و منش هنرمندان سینما و تلویزیون در فیلمها و سریالها به دلیل دارا بودن طرفداران بسیار در میان جوانان نقش تاثیرگذاری دارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فیلمها و سریالهای تلویزیون نباید این موضوع را که فرد پس از هر نوع تنش روحی، عصبانیت یا جنجال میتواند به سیگار پناه برده و آرامش گیرد، ترویج دهند، گفت: متاسفانه در بسیاری از صحنهها دیده شده فرد بعد از یک نزاع طولانی با روشن کردن یک سیگار در کُنجی آرام میگیرد.
وی تاکید کرد: گرفتن ژست قهرمانی و روشنفکری با سیگار، تبعات نامناسبی بر نوجوان دارد و این سبک زندگی به مرور ذهن آنها را تسخیر و مسیر زندگیشان را به بیراهه میکشاند.
سعیدی با تاکید براینکه صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چارچوبی را برای تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری درخصوص این نوع مسائل تعریف کنند، گفت: راههای بسیاری پیش پای مسئولان برای نشان دادن قبح این ماجرا وجود دارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قهرمانهای سریالها و فیلمها نباید سیگار به دست باشند چراکه به یقین موجود اشاعه آن در جامعه میشوند، گفت: دستگاههای فرهنگی باید تکلیف و چارچوب خود را نسبت به مسائلی همچون کشیدن قلیان و سیگار مشخص و برای چگونگی نمایش آن برنامه داشته باشند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





