مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» تاکید کرد درنظرگیری بودجه رسمی در لایحه بودجه برای این گروه سینمایی اتفاق خوشحال کنندهای است.
به گزارش سینماسینما، علم الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» درباره بودجه ای که دولت برای سال آینده برای این گروه سینمایی در نظر گرفته و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: گروه «هنر و تجربه» به دنبال بودجه زیاد نیست و این گروه سینمایی در این سه سال در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و با بودجه کم و بهرهوری زیاد کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ «هنر و تجربه» وارد ردیف بودجه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، بیان کرد: هر سال براساس بضاعتی که وجود دارد بودجه ای برای آن در نظر گرفته می شود و ما از این بابت شکرگزار خدا هستیم.
این مدیر سینمایی افزود: ما در «هنر و تجربه» به دنبال کار مشارکتی با فیلمسازان و سینماداران علاقه مند به این گروه سینمایی هستیم و طبیعی است که این رقم نمی تواند همه اهداف ما را محقق کند ولی با توجه به بضاعت سینمای ایران و نگاه تمامیت خواهی که نسبت به این سینمای پایه ای وجود دارد شکرگزار این اتفاق هستیم و امیدواریم به مرور بتوانیم مشارکت نهادهای دیگر را در «هنر و تجربه» داشته باشیم.
علم الهدی تاکید کرد این مساله که در لایحه بودجه امسال رخ داده و همچنین اینکه «هنر و تجربه» یکی دو سال است که توانسته است خود را مطرح کند و متولیان رسمی سینما و قانونگذاران مجلس را به یقین برساند که این سینما نیاز به حمایت دارد، اتفاق خوبی است.
دبیر شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» در بخش دیگر از صحبت هایش درباره آمادهسازی فیلم های این گروه برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: آن دسته از فیلمسازان ما که آثارشان دارای پروانه ساخت سینمایی است در حال آماده سازی فیلم های خود برای حضور در این رویداد سینمایی هستند و آن دسته از فیلمسازانی که پروانه ساخت ویدیویی دارند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می کنند تا تغییر پروانه بدهند و فیلم هایشان توسط کمیته بازبینی دیده شود.
وی در پایان گفت: به طور کلی ما به صورت رسمی با جشنواره ملی فیلم فجر همکاری نداریم ولی دوستان نسبت به این سینما حساسیت مثبتی در این جشنواره دارند و امیدواریم مثل سال گذشته شاهد حضور دو، سه فیلم از سینمایی باشیم که شاید آثارش دارای پروانه ویدیویی باشد ولی از نظر ساختار می توانند حرف های جدیدی را در سینما بزنند. فیلم خوب به معنای آن نیست که حتما پروانه ساخت سینمایی داشته باشد و فیلم بد هم به معنای این نیست که پروانه ویدیویی داشته باشد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- «کن – پامنار» در سینماهای هنروتجربه روی پرده میرود/ رونمایی از پوستر
- رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «دوار» در آستانه اکران
- پوستر مستند «مشق امشب» رونمایی شد/ لیست شهرهایی که فیلم را اکران میکنند
- اکران «ایمو» از ۱۴ دی در هنر و تجربه / رونمایی از پوستر
- نمایش فیلمی با موضوع سایکودرام در گروه هنر و تجربه
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- «درخت خاموش» از سن دیگو آمریکا جایزه گرفت
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «درخت خاموش» مطرح شد: هنر زاییده رنج است/ سریالهای ترکیهای اصلاً شبیه واقعیت جامعه ترکیه نیست
- در مراسم افتتاحیه فیلم «درخت خاموش» مطرح شد؛ اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاط است/ تحقق یک رویا در گروه سینمایی هنر و تجربه
- «درخت خاموش» در گروه هنر و تجربه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- با حکم حمیدیمقدم؛ سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه منصوب شد
- اکران بسته فیلم کوتاه «چهارراه» در سینماهای هنروتجربه
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی