علی اکبر ثقفی تهیهکننده سینما معتقد است به دلیل شرایط بد اکران، تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت دلسرد شدهاند.
به گزارش سینماسینما علی اکبر ثقفی تهیه کننده و کارگردان سینما با اشاره به پروژههای سینمایی که برای تولید در دست دارد، گفت: «کوچه ژاپنی ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی در مراحل فنی قرار دارد و به زودی تدوین آن به پایان میرسد و ساخت موسیقی و صداگذاری آن آغاز میشود، این فیلم قرار است برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.
وی تاکید کرد: همچنین فیلم سینمایی «وحشی» به کارگردانی شراره سروش نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد و به زودی جلوی دوربین میرود، این داستان یک موضوع اجتماعی است که قهرمان آن یک زن است. تلاش میکنیم این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.
این تهیه کننده سینما بیان کرد: علاوه بر آن نیز پیش تولید فیلم سینمایی «شباهت خانوادگی» به کارگردانی فاطمه ثقفی نیز تا یک ماه دیگر آغاز میشود.
وی ادامه داد: متاسفانه درحال حاضر، فیلم ساختن برای اکران اشتباه است. هرچند سینماها در وضعیت قرمز نیز باز است، اما مساله این است که آیا کسی برای دیدن فیلمها به سینما میرود یا خیر. در چنین شرایطی تهیه کنندگان برای تولید در سینما دل سرد شدهاند و باید بگویم که عقل سلیم میگوید اگر هم فیلمی را تولید میکنید نباید به اکران امید داشته باشید.
ثقفی در پایان گفت: البته ما نیز مدتی برای تولید فیلم عقب نشینی کردیم تا شاید شرایط برای تولید و در ادامه اکران بهتر شود که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد، هرچند بیش از نزدیک به ۲ سال است که سینماها درگیر شیوع ویروس کرونا شدهاند اما همچنان مهجور ماندهاند. درست است که به تازگی فیلم سینمایی «دینامیت» در سینماها اکران شده است، اما مساله این است که هرلحظه ممکن است سینماها دوباره بسته شوند و این فیلم نیز بسوزد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «های کپی» اکران میشود
- اعتراض تهیهکننده «کوچه ژاپنیها» به عملکرد سالندارها
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- علیاکبر ثقفی: عقبنشینی کامل بخش خصوصی در سینما/ دولت شفافسازی کند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علی اکبر ثقفی از «کوچه ژاپنیها» و «شباهت خانوادگی» می گوید
- علی اکبر ثقفی خبرداد/ ساخت «کوچه ژاپنیها» مهر ماه آغاز میشود
- توضیحات تهیهکننده “روسی” درباره اکران ناگهانی و تبلیغات این فیلم
- «روسی» مراحل فنی را پشت سر میگذارد
- ثقفی: “هلن” مرا ترغیب کرد/ به جوانها بها بدهیم
- بازگشت کارگردان قدیمی به سینما پس از ۱۸ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





