علیاکبر ثقفی تهیهکننده سینما از آغاز فیلمبرداری «کوچه ژاپنیها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی در مهرماه خبرداد.
به گزارش سینماسینما علیاکبر ثقفی تهیهکننده سینما با اشاره به پروژههای سینمایی که در دست دارد گفت: در حال حاضر پروژه «کوچه ژاپنیها» را به کارگردانی امیرحسین ثقفی در دست دارم که این پروژه اواسط مهرماه جلوی دوربین میرود.
وی بیان کرد: البته باید دید که موج جدید کرونا چگونه است تا بتوانیم تصمیمگیری نهایی را برای زمان ساخت این فیلم داشته باشیم.
این تهیه کننده سینما توضیح داد: مدتی است که پیش تولید این فیلم سینمایی آغاز شده است و با تعدادی از بازیگران سینمای ایران برای حضور در این پروژه صحبت کردهایم که و به زودی ترکیب بازیگران مشخص میشود. این فیلم ۴ شخصیت اصلی دارد، همچنین شخصیتهای مکمل زیادی نیز دارد.
ثقفی بیان کرد: قرار بود «کوچه ژاپنیها» بهمن سال ۹۸ جلوی دوربین برود که بنا به دلایلی در آن زمان جلوی دوربین نرفت. البته در حال حاضر نیز شرایط به گونهای است که باید با احتیاط کار را شروع کنیم که خدایی نکرده در طول فیلمبرداری دچار مشکل نشویم.
وی تاکید کرد: «کوچه ژاپنیها» نسبت به دیگر کارهای امیرحسین ثقفی متفاوتتر است و یک داستان اجتماعی و شهری را روایت میکند و که در فضاهای لاکچری تهران میگذرد.
تهیهکننده فیلم سینمایی «روسی» بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل برای تولید یک فیلم سینمایی بحث اکران است، با این وضعیت سینمای ایران تعداد بسیاری فیلم در نوبت اکران است، این در حالی است که هیچ تضمینی در اکران آنلاین فیلمها وجود ندارد و فیلم بعد از بارگذاری به سرعت در فضای مجازی قاچاق میشود و این امر به تهیهکننده فیلم صدمه میزند.
وی توضیح داد: به هر حال باید شرایطی فراهم شود که اکران فیلمها تبدیل به فیلمسوزی نشود. در چنین شرایطی باز هم نسبت به بهتر شدن شرایط سینما امید دارم و باید راهکار مناسبی برای این مشکل پیدا کنیم، اگر قرار باشد همه در خانه بنشینند و هیچ کاری انجام ندهند شرایط بهتر از این نمیشود.
ثقفی در پایان از ارائه درخواست پروانه ساخت برای فیلم دیگری با موضوع کودکان کار خبر داد که قرار است فاطمه ثقفی آن را کارگردانی کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «های کپی» اکران میشود
- اعتراض تهیهکننده «کوچه ژاپنیها» به عملکرد سالندارها
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- علیاکبر ثقفی: عقبنشینی کامل بخش خصوصی در سینما/ دولت شفافسازی کند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- علی اکبر ثقفی: تهیهکنندگان سینما دلسرد شدهاند/ تلاش برای تولید ۲ فیلم جدید
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- علی اکبر ثقفی از «کوچه ژاپنیها» و «شباهت خانوادگی» می گوید
- هیچ کجا/ نگاهی به فیلم «روسی»
- بازیگران زن برتر سال ۹۸ (۱)/ شنا خلاف جریان؛ طناز طباطبایی، ژاله صامتی
- خشم و هیاهو / نگاهی به فیلم “روسی”
- جهان برزخی متوسط / نگاهی به فیلم “روسی”
- نگاهی به فیلم روسی؛عشق یا جنون
- «تیغ و ابریشم»/ پیشنهادهای لذتبخش برای اکران پاییز
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





